när jag skulle ha rem till min motor så tog jag med mig gamla remmen in till momentum. en kompis jobbade där då, så han kollade upp saken, oc då var det en kille på nomentum någonstans (skåne?) som tog hem sådana remmar till mopedgrosisterna. och han fixade några remmar åt mig.
och det var killen som köpte in remmarna till momentum som berättade den historien. både jag och kompisen var nämligen förvånade över delningen
som inte stämde med några andra remmar.
jag hittade dock senare remmar med den delningen hos en nätbutik i USA,
vilket tyder på att historien stämmer.
Att remmen har amerikanskt ursprung tvivlar jag inte en sekund på och att delningen är tummått.
Men att remmen skulle komma med Marshallhjälpen tycker jag verkar långsökt och förresten så är det över tio år mellan Marshallhjälpen och till att remmen infördes på JLO motorerna. Det är lätt att skrönor blir fakta så därför efterlyste jag en källa. Kan vara uppgift i en branschtidning eller liknande från den tiden. Kan ju också vara så men tillsvidare får jag i så fall "tro" det
Monterat den nya kuggremmen skruvat ihop. Fyllt ny olja och bensin. Och den tände för första ngn på säkert 45-50 år. Däremot behöver tanken och bensinkorten rengöras en del.
Vad kör ni på för bränsle därute. Blandar ni eller är det Aspen som gäller.
martin_kba skrev:Monterat den nya kuggremmen skruvat ihop. Fyllt ny olja och bensin. Och den tände för första ngn på säkert 45-50 år. Däremot behöver tanken och bensinkorten rengöras en del.
Vad kör ni på för bränsle därute. Blandar ni eller är det Aspen som gäller.
Bägge delarna, är miljöbränslet slut blandar jag själv. Motorsågen och röjsågen går ju bara på miljöbränslet så det tar slut ibland...