Golden Champ renovering
Re: Golden Champ renovering
är ju för övrigt inte säkert att jag byter färg heller kan lika gärna bli original oxå... 

-
Bra att du kommer igång den har vilat allt för länge prova en koppar färg på ramen och en blyerts grå på skärmarna .
det börjar nog luta mot originallacken ändå...eftersom denna nos sving bara hänger på väggen så skulle den ju vara lämplig att använda...nytt stöd kommer ju på oxå då samtidigt..
ska sedan försöka hitta krombågarna som håller fotplattorna oxå...till ett vettigt pris..
har jag tur så hittar Anders igen den ena.. 

ska sedan försöka hitta krombågarna som håller fotplattorna oxå...till ett vettigt pris..

-
Japp vänster båge hittad ser inte ut att vara använd, du anar inte va mycket delar en garderob rymmer .
HUSQVARNA SPORT skrev:Japp vänster båge hittad ser inte ut att vara använd, du anar inte va mycket delar en garderob rymmer .
härligt Anders....då kan jag plocka hem den när jag passerar sollefteå i helgen...

har snackat med en av mina lackarkompisar...vi håller på att kollra på lite med att trolla fram golden champ guld...detta blev faktiskt inte så tokigt..men ska kolla om det inte går att ta sig ytterligare ett steg närmare rätt kulör..

Känns som ni behöver ta ett "steg" tillRaketaren skrev:har snackat med en av mina lackarkompisar...vi håller på att kollra på lite med att trolla fram golden champ guld...detta blev faktiskt inte så tokigt..men ska kolla om det inte går att ta sig ytterligare ett steg närmare rätt kulör..![]()

JoNo skrev:Hmm...
Undra sa flundra, vad som ska yxas till av lastpallar här...![]()
Skickas på lack?
Troligen fixa mer spån...
Hasse skrev:JoNo skrev:Hmm...
Undra sa flundra, vad som ska yxas till av lastpallar här...![]()
Skickas på lack?
Troligen fixa mer spån...
sedärja nu vaknade den snuvige igen....

jo det blir nog att stega på lite till...men man får ju ta lackarpojkarna lite med ro..selma skrev:Känns som ni behöver ta ett "steg" tillRaketaren skrev:har snackat med en av mina lackarkompisar...vi håller på att kollra på lite med att trolla fram golden champ guld...detta blev faktiskt inte så tokigt..men ska kolla om det inte går att ta sig ytterligare ett steg närmare rätt kulör..![]()

då var ju det vänstra "fotplattestaget" fixat...Anders hittade åt det i sina samlingar...
så då behövs bara det högra nu då.. 

har ju blitt lite stillestånd med reparationen...p.g.a. tidsbrist just nu...men vid tillfälle får den nog komma med på jobbet för en reparation av styrstoppet... 

Ja golden champen har ju fått följa mig på jobbet nu, få se om det kan bli lite lunchpyssel på den...
en ordenlig avsköljning har den ju fått, och ett nytt styrstopp är ditsvetsat..nu börjar väl demontering av det kvarvarande prylarna
även en ny typskylt ska beställas till den..

en ordenlig avsköljning har den ju fått, och ett nytt styrstopp är ditsvetsat..nu börjar väl demontering av det kvarvarande prylarna

Nu är den snart redo att hamna i säljtråden ist