Några bilder från renovering av 5 vx Zundappmotor
Re: Några bilder från renovering av 5 vx Zundappmotor
Bevis om något att man inte ser någon skillnad på en portugis eller tysk tillverkad motor.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Den här tråden avbildar bara en (1) motor och säger kanske inte så mycket om likheten mellan en Tysk och en Portugisisk motor. Bra info dock att det är identiska motorer.
Tillverkades det motorer i Portugal som skickades till Tyskland eller var tillverkningen där bara för FAMEL ?
Tillverkades det motorer i Portugal som skickades till Tyskland eller var tillverkningen där bara för FAMEL ?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Famel skickade inga motorer till Tyskland utan det var bara licenstillverkning men tillverkade åt andra tillverkare i Portugal, Mil och Efs bland annat.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
Skulle det passa med Europe's Its the final count down idag tro? 

Blå/vit Monark 1209
Ja, grattis till pensionen!
Grattis Micke!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
jag beklagar att du inte få gå till jobbet nå mer 

Tacka alla ! Ja det känns för djälvligt att inte behöva jobba mer
Det känns som helgen när semestern börjar på måndagen. Det är inte förrän en bit in i veckan man fattar att man är fri att göra precis vad man vill. Men den här gången kan man strunta i att gå tillbaka efter 5 veckor. Det kan vara en liten prövning att sluta efter 41 år. En del som slutar tar till tårarna och får det jobbigt när de ska hålla ett litet tal. Eller får grötröst, blanka ögon och en klump i magen. Jag varken kände eller uppvisade några sådana symptom för jag har längtat efter detta och tjatat om det i 2 år sedan jag bestämde mig att sluta arbeta som löntagare. Mestadels har jag dock haft förmånen att kunna se jobbet som en betald hobby och har varit lyckligt lottad tack vare det.
Så nu är det bara att hoppas att staten inte klarar sitt inflationsmål och att priser inte går upp i och med det. Ingen kommer någonsin att förhandla för ens ersättning mer så det får man klara ut på annat sätt om det behövs. Helt enkelt rätta mun efter matsäcken.

Det känns som helgen när semestern börjar på måndagen. Det är inte förrän en bit in i veckan man fattar att man är fri att göra precis vad man vill. Men den här gången kan man strunta i att gå tillbaka efter 5 veckor. Det kan vara en liten prövning att sluta efter 41 år. En del som slutar tar till tårarna och får det jobbigt när de ska hålla ett litet tal. Eller får grötröst, blanka ögon och en klump i magen. Jag varken kände eller uppvisade några sådana symptom för jag har längtat efter detta och tjatat om det i 2 år sedan jag bestämde mig att sluta arbeta som löntagare. Mestadels har jag dock haft förmånen att kunna se jobbet som en betald hobby och har varit lyckligt lottad tack vare det.
Så nu är det bara att hoppas att staten inte klarar sitt inflationsmål och att priser inte går upp i och med det. Ingen kommer någonsin att förhandla för ens ersättning mer så det får man klara ut på annat sätt om det behövs. Helt enkelt rätta mun efter matsäcken.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Härligt Micke
Jag är alldeles för ung för att få pension så jag får kämpa ett tag till
Hade planerat gå vid 61 men det finns ju förslag på
att höja det till 62 eller 63.
Jajja... nästa år finns risk för neddragningar hos oss så då kan man kanske få bekanta sig med AF för första gången i sitt syndiga liv

att höja det till 62 eller 63.

Jajja... nästa år finns risk för neddragningar hos oss så då kan man kanske få bekanta sig med AF för första gången i sitt syndiga liv

Grattis till pensionen Micke S!
Får en känsla att inläggen kommer att öka nu från din sida.
Får en känsla att inläggen kommer att öka nu från din sida.

Micke..Micke S skrev:Tacka alla ! Ja det känns för djälvligt att inte behöva jobba mer![]()
Förbannat kul att läsa om din inställning till " livet ", jag själv är helt övertygad av att du kommer att finna din plats, även 4 måndagar från nu

Personligen så har jag en känsla av att du lurar på en bred kunskap och därmed en bred kompetens, jag och säkert flera med mig, ser fram emot att få ta del av det du har att dela med dig av... Om inte, så har du en säker källa till inkomst om du skulle vilja göra det till en business att ta betalt för dina kunskaper....
Väl mött, och hoppas på en underbar utförsåkning för dig..
/S
" En del som slutar tar till tårarna och får det jobbigt när de ska hålla ett litet tal. Eller får grötröst, blanka ögon och en klump i magen" Hände mig, jag hade ett intressant och välbetalt jobb och saknar de daglig utmaningarna. Visst är det skönt att disponera tiden själv med det blir inte mer tid över till hobbis ändå 

Grattis,vilken härlig känsla det måste vara.
Trevliga hobbys att fylla dagarna med
Trevliga hobbys att fylla dagarna med

Tack för uppmuntran och de vänliga orden Stefan ! Vi har aldrig träffats men man behöver inte läsa mycket av det du skriver för att förstå att det står rätt till därFalkfish skrev:Micke S skrev:
Väl mött, och hoppas på en underbar utförsåkning för dig..
/S

Ja det är lätt hänt att det kan bli lite känsligtHSE skrev:" En del som slutar tar till tårarna och får det jobbigt när de ska hålla ett litet tal. Eller får grötröst, blanka ögon och en klump i magen" Hände mig, jag hade ett intressant och välbetalt jobb och saknar de daglig utmaningarna. Visst är det skönt att disponera tiden själv med det blir inte mer tid över till hobbis ändå