hugger i växellägena
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->följande är gjort idag: nya lameller och ny rak 30 olja. justerat kopplingen och växellägen. prövat att köra med bortkopplad växelvaijer, hjälpte inte ett skit. Hojen rycker och jävlas som innan! Ungeför som att sitta och jucka med kopplingen var 30 sekund! Finns det någon returfjäder till växelföraren inuti motorn? ska det sitta någon fjäder mellan växelföraren och vaijerhölje?
vart beställer jag delar? <!-- </EdIndex> --></div>
vart beställer jag delar? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det finns en fjäder inuti motorn som drar i växelgaffeln så att 2:an ständigt är i när wiren e los kopplad. vore ja du skulle ja nog klyva motorn, delar finns hos sorterade moppehandlare. men även på sidor på nätet, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är jag på rätt spår?
Har dessutom för mig att de borde passa.
Citat från Castrol:
Castrol Marine Gear Oil
Högkvalitativ mineraloljebaserad transmissionsolja SAE 90 som är speciellt formulerad för användning i båtväxellådor såväl inombordare som utombordare.
Länk där bl.a. står om absorbering av vatten.
http://ipreem.preem.se/sm/prod3NySite.nsf/vProductsByLinkID/84?OpenDocument <!-- </EdIndex> --></div>
Detta fick mig faktiskt att tänka på att man borde kunna använda oljan till utombordarnas växelhus då de har ett utmärkt sätt att ta hand om vatten.peezee skrev:Byt oljan ofta!!! Sachsmotorer tar in lika mycket vatten som den släpper ut olja, det är ett faktum!!!
Är jag på rätt spår?
Har dessutom för mig att de borde passa.
Citat från Castrol:
Castrol Marine Gear Oil
Högkvalitativ mineraloljebaserad transmissionsolja SAE 90 som är speciellt formulerad för användning i båtväxellådor såväl inombordare som utombordare.
Länk där bl.a. står om absorbering av vatten.
http://ipreem.preem.se/sm/prod3NySite.nsf/vProductsByLinkID/84?OpenDocument <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
-
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en lite fråga.. sitter det original vxl handtag eller ett sånt där modernt skithandtag? lr. kanske ett hantdtag till ngn annan modell av 2 vxl moped? Har nämligen märkt att avstånden mellan 1:an å 2:an skiljer på olika moppar å har du tex ett handtag från en HVA så kan fenomenet bli att ingen växel riktigt faller i läge. Motorn rycker då både på 1 å 2 justerar man då in ngn av växlarna så går det knappt att köra på den andra. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men jag har aldrig vattan i mina motorer alla bor innomhus. <!-- </EdIndex> --></div>
Jo jag kör med Yamahas växelhusolja, i alla mina Sachs motorer och det är ett antalpangerva skrev:Conrad! Är det OK menar du att köra på sådan olja?Conrad Engström skrev:Utbordarolja alltid 80-90

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har satt en fjäder mellan blocket och växelarmen och nu hugger han inte längre i 2 ans vxl, men stannar heller inte i 1 an 
är 100 säker på att det behövs renovering av lådan. Jag avslutar tråden för min del, tack för all hjälp grabbar! <!-- </EdIndex> --></div>

är 100 säker på att det behövs renovering av lådan. Jag avslutar tråden för min del, tack för all hjälp grabbar! <!-- </EdIndex> --></div>
-
-