Försäkringsbevis

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: Försäkringsbevis

Inlägg av Raketsport »

Har också bilsport och mc-försäkring. Har numera försäkringsbevisen för både mig och Mona i kameraväskan (flytvästen) som nästan alltid är med, men jag har aldrig blivit stoppad.

Trafikförsäkring är en nödvändighet t.ex om man skulle förorsaka en olycka och skada någons fordon än värre om man kör på någon och till exempel invalidiserar ett barn.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Re: Försäkringsbevis

Inlägg av HSE »

Minns för runt 40 år sedan när en grabb med en oförsäkrad Yamaha 125cc körde ihjäl ett barn och var oförsäkrad :cry: Illa nog om man är försäkrad men dessutom oförsäkrad... Mer nyligen såg jag på hållen grabb med oregistrerad Crossmaskin köra in i framskärmen på en bil på en parkering. Stå inte där och titta tänkte jag utan stoppa grabben så han inte smiter. Men grabben med heltäckande hjälm kravlade sig upp och kickade igång cykeln och for iväg lämnande en häpen äldre bilägare med en intryckt framskärm. Olyckor händer men utan försäkring blir det dyrt om man stannar kvar.
Skriv svar