Apollo Monte-Carlo

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska samla ihop allt jag har så får vi se vad frakten kan bli men var ligger Tjotahejt slider_anon.gif i
PM a din adress.
priset är frakten + 30 kr för jag har 3 mil t.o.r. till närmaste bussfrakt/dhl/posten .
Jag ska kolla vilket som blir billigast :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:Är detta en äkta Apollo eller en Nymansprodukt?
1956- Nymans övertar aktierna i M. Berlin & Co AB i Värnamo, som producerar mopeder, cyklar och motorcyklar under namnet Apollo.

Nymans ägde alltså vid detta lag aktiemajoritet i "Apollo". Men visst är den äkta Apollo även om Nymans står bakom den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Detta är mao ingen moppe som man drevar :?
Det finns kopplingskorgar med 11 eller 12 kugg. Men de är sällsynta. Så lite kan man dreva...
Motorn heter Combimot 255, det finns lite info på szk.nu: http://www.szk.nu/index/html/motortyper.html
På mo-ped.se finns en norsk manual på mo-ped.se:
http://www.mo-ped.se/noreg/rauf57i.htm
Jag har de två(!) avdragare man behöver för att få bort koppling och klyva motorn. Kan lånas ut under rätt förutsättningar. PM:a om intresse/behov finns.
Jag är f.ö. också intresserad av delar till denna motor, och dess syskon (främst 257 men även 258).

Mvh, Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag höll på med en 750 sida för nått år sen o blev förvånad över förgasaren,samma hus som på min ockelbo 74 bara lite större
o det skiljer ju 30 år mellan dom :)
man ändrar inte på ett bra konsept he he <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessutom fans olika primärväxlar. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar