<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi fick ca 25 cm av det såkallade lappmjölet i natt.
var ute o skottade i över 1 timma.
tog ut moppen och kom ca 5 m innan första vurpan
detta pga av att gatan inte var plogad.
ställde in moppen igen får väl vänta till plogen varit här <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NEr me fötterna hillbilly sen e de bara o gasa. hehe kör compacten mer eller mindre dagligen i snön. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle det vara problem med sö?
Vi var 6 st ute och gasade i går ca 6-7 mil Jag körde på min Campion med fyrpet och vessad Jofrab.
Kolla in på Hallsta moppers forum,där fins bilder på isgubbarna. Under foto och film <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snön i sig är inget problem.
men när snödjupet överskrider markfrigången med ca 2 dm.
samt att fläkten till fläktkylningen suger in snön då blir det lite problem med att få motorn att gå rent
men nu är det plogat på vår gata så imorgon ska det ut o sladdas lite <!-- </EdIndex> --></div>
HillBilly skrev:snön i sig är inget problem.
samt att fläkten till fläktkylningen suger in snön då blir det lite problem med att få motorn att gå rent..
Fartvindkylt så jäv.. mycke snyggare & funktionellt... <!-- </EdIndex> --></div>
samt att fläkten till fläktkylningen suger in snön då blir det lite problem med att få motorn att gå rent..
Fartvindkylt så jäv.. mycke snyggare & funktionellt...
funktionellt ??
dra av en burnis på 5 minuter så kan vi prata funktionellt <!-- </EdIndex> --></div>
Därför är en hissad Mamba perfekt i snön. Åker ju i princip varenda dag med Mamban, var ute och lekte lite extra häromkvällen. Tillsammans med kompisen som åker Compact.
2dm snö så höll sig min motor ovanför snön helt och hållet medans compactens motor mera fungerade som en plog. Däremot plogar den på ganska bra tackvare 12mm förgasare och memebrancylinder. Ned till ett snödjup på 3,5dm sen orkade inte mamban längre. Ska försöka få fram bilder på det.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni har missuppfattat att då snön kommer så åker man inte moppe då
åker man SNÖSKOTER norr om dalälven <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har aldrig ägt en snöskoter fast jag i stort sett är uppväxt ovanför polcirkeln. Moppe ska det vara, men jag skulle såklart kunna tänka mig en MCB Crescent snöskoter 380 eller 520. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Har aldrig ägt en snöskoter fast jag i stort sett är uppväxt ovanför polcirkeln. Moppe ska det vara, men jag skulle såklart kunna tänka mig en MCB Crescent snöskoter 380 eller 520.
, Har ägt en ski-doo Everest 340 -76, Yamaha Phazer 2 -91 & YamahaVmax-4 -94 ( 4cylindrig två.taktare.. ) det är skitskoj med skoter, synd för er som aldrig provat.. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Har aldrig ägt en snöskoter fast jag i stort sett är uppväxt ovanför polcirkeln. Moppe ska det vara, men jag skulle såklart kunna tänka mig en MCB Crescent snöskoter 380 eller 520.
, Har ägt en ski-doo Everest 340 -76, Yamaha Phazer 2 -91 & YamahaVmax-4 -94 ( 4cylindrig två.taktare.. ) det är skitskoj med skoter, synd för er som aldrig provat..
Har provat flera gånger då jag varit på vinterdäckstester.
Bl.a. en gång då vi körde på en sjö med lätt snötäcke i över 100 km/h. Kul men också läskigt!!!
Har också kört vattenskoter, Sea-Doo med turbomatad Rotax på 215 hk.... över 60 knop dvs över 110 km/h på vatten också kul men läskigt!!! :shocked: