Visst tycker man synd om den.....

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så sant, så sant braxmatte <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kollat i en sachsmotor som stått ute :( det är ju nån kass alublandning som inte tål kondensvatten! det ärgar ju hål i dom.
mina moppar står kallt men torrt. Ni som kör med moppen en gång i månaden å sen lämnar den i ur å skur får väl köpa sparpack med kemisk metall. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:

Du har fått nå skräp i din moppesamling :shock:

Bättre med "något skräp" i samlingen kanske än bara skräp i samlingen...

:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bättre med en samling skräp än ingen samling alls :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

flora skrev:Jag åkte moped till jobbet i dag i 30 cm nysnö och oplogat det var lite spännande
Usch, skulle inte vilja åka moped i snö till jobbet, vid barmark tog det en och en halv timme så vad det skulle ta i 30cm nysnö vågar jag inte tänka på.

Annars kör jag gärna i snö.

Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Patrik skrev:
flora skrev:Jag åkte moped till jobbet i dag i 30 cm nysnö och oplogat det var lite spännande
Usch, skulle inte vilja åka moped i snö till jobbet, vid barmark tog det en och en halv timme så vad det skulle ta i 30cm nysnö vågar jag inte tänka på.

Annars kör jag gärna i snö.

Mvh Patrik
FULL GAS, SPAR TID <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Nymans2013 skrev:
FULL GAS, SPAR TID
Jag höll allt full gas när jag åkte moped till jobbet men hemsk motvind å 6mil tog allt en stund.
En fotnedsättning och ett par växlingar blev det längs sträckan iaf och
när jag kom till jobbet så låste jag fast mopeden ordentligt förstås innan jag gick in på jobbet:
Bild

dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hoppas bara att den som äger bilen inte jobbar nattskiftet.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif Månne v em av dom som vann/loosade på fastsättningen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

dr.novolette skrev:hoppas bara att den som äger bilen inte jobbar nattskiftet..
Grannen skrev:slider_score.gif Månne v em av dom som vann/loosade på fastsättningen :lol:

He he... Nädå, ingen fara att den bilen åkte iväg då det var en av mina bilar jag glömt kvar på parkeringen.
Dessuotm var det ett par dagar före Julafton så det var rätt lungt på parkeringen.

NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->glömt bilen har ja me gjort. bodde nära maxi ett tag när ja hade körkort. åkte bil till maxi. handlade betalade o gick hem. gick några timmar så ringer kompisen o undrar vart ja har bilen. den e väl här ute som vanligt svara ja. men icke den stod kvar på maxi parkeringen. :? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

NiklasHögberg skrev:glömt bilen har ja me gjort. bodde nära maxi ett tag när ja hade körkort. åkte bil till maxi. handlade betalade o gick hem. gick några timmar så ringer kompisen o undrar vart ja har bilen. den e väl här ute som vanligt svara ja. men icke den stod kvar på maxi parkeringen. :? :?

He he.. Oj se där ja. :)

Minns inte riktigt hur jag hade fått både min 9000Aero och min 900T på jobbets parkering
men valde iaf att åka Aeron hem och sedan ta mopeden ner dagen därpå och lasta in Monarpeden i bagagen på 900:an å åka hem.

Perfekt bil å fälla baksätet på och lasta in mopeden i bagagen. :)

Bild

dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ngr dagar före jul å det såg ut som sommar fy va fuskigt :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Påtal om bilar på parkeringar. En gång när jag satt och väntade i baksätet i bilen på mor och far så kom en kärring och slet upp dörren, slängde in sina handelssaker i passagerarsätet och satt och smaskade på en glass.
Plötsligt fick hon syn på mig i baksätet, och kollade sig förskräckt runt i bilen. Först då kom hon på att hon satt sig i fel bil :lol:
Så hon ursäktade sig så mycket och skyndade sig till sin bil (en likadan saab med samma färg) staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hörde en liknande historia men då hade en gubbe hoppat in i passagerarsätet å släppt en brakskit å sa fyfaan va skönt jag höll på att sprängas. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar