Var kommer den motorn ifrån, alltså vilken/vilka mopeder har de org.?
Kolla med Rösebäcken, om någon har ett sådant växelhandtag (nytt eller beg.) på hyllan så är det de. www.rosebackenscykelomotor.se
Annars är det att hålla koll på Tradera, besöka veteranmarknader etc, som gäller om man vill ha tag i något som de välsorterade nydels-handlarna typ Mopedrenovering inte lagerför. www.mopedrenovering.se
Slö Husqvarna Flinta motor i Skoterett
Re: Slö Husqvarna Flinta motor i Skoterett
Nog kan du väl använda ett 1-0-2-3-handtag?
Enda avvikelsen blir väl att du har friläget vid siffran 1 på handtaget, och första växeln vid siffran 0
Enda avvikelsen blir väl att du har friläget vid siffran 1 på handtaget, och första växeln vid siffran 0
Tänkte också på att det borde mekaniskt fungera med ett vanligt 3-v handtag.
Men att fullt så enkelt kunde det väl inte vara och jag nog missat någon liten detalj i mitt tänk där, inte minst pga min totala okunskap gällande HVA-motorer...
Men att fullt så enkelt kunde det väl inte vara och jag nog missat någon liten detalj i mitt tänk där, inte minst pga min totala okunskap gällande HVA-motorer...

Andreas.
-
Ja, jag skall höra mig för vad proffsen säger.
Tänkte också att det spela rvök ibg n roll hur den lilla skylten med växlarna på handtagen är utformad och säger.
Det enda jag vet är att det sitter en fjäder som strävar efter att vilja dra till tillbaka på friläge /0.
Tänkte också att det spela rvök ibg n roll hur den lilla skylten med växlarna på handtagen är utformad och säger.
Det enda jag vet är att det sitter en fjäder som strävar efter att vilja dra till tillbaka på friläge /0.