Jag har kört Huskvarna Rider Pro/Proflex i över 25år, byter olja och filter varje höst, utöver det har det gått åt några remmar och lager till klippbordet annars bara tuffar det och går. Klipper ca 5000kvm varje vecka från maj till oktober. Jo, jag har nog bytt batteri vid nåt tillfälle också.ESGEE skrev: ↑22 aug 2025, 09:19 Just grässklippar gate. Hade en Stiga Torrado, har nog bytt hela gräsklipparen, rem gick minst 2.3 gånger om året, i Maj fick det vara nog efter 7år, bytte in aset på en Stiga park 500, .......... jag vill ha Toro eller 20år gammal Stiga Park som kan göra jobbet och går att laga enkelt. Hatar gräsklippare.
Ett klipp och sent miniprojekt...
Re: Ett klipp och sent miniprojekt...
Hva Novolette 3511 -55
Crescent Saxoped 1126 K -57
Crescent Compakt 1240 -71
Körde Maraton SM50 sommaren -72
Crescent Saxoped 1126 K -57
Crescent Compakt 1240 -71
Körde Maraton SM50 sommaren -72
-
- Forumsponsor
Re: Ett klipp och sent miniprojekt...
Jag har kört Huskvarna Rider Pro/Proflex i över 25år, byter olja och filter varje höst, utöver det har det gått åt några remmar och lager till klippbordet annars bara tuffar det och går. Klipper ca 5000kvm varje vecka från maj till oktober. Jo, jag har nog bytt batteri vid nåt tillfälle också.
[/quote]
Ja gör årlig service på min gamla också.. Nu tuffar traktorn på lika fint som alltid men åldern och rost tagit ut sin rätt på klippaggregatet.
Men traktorn i sig ska fortsätta sin tjänst men som vintertraktor... Ska montera snökedjorna och plogen på den.
Så får den stå stand by tills den behövs i vinterarbete... Räknar med att den kan rulla många år till som traktor riktigt odödliga maskiner så länge man sköter sina oljebyten...
[/quote]
Ja gör årlig service på min gamla också.. Nu tuffar traktorn på lika fint som alltid men åldern och rost tagit ut sin rätt på klippaggregatet.
Men traktorn i sig ska fortsätta sin tjänst men som vintertraktor... Ska montera snökedjorna och plogen på den.
Så får den stå stand by tills den behövs i vinterarbete... Räknar med att den kan rulla många år till som traktor riktigt odödliga maskiner så länge man sköter sina oljebyten...