Golden Champ

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Zappafan - Nej, den är snygg. Den är ju så mycket större också....
Jo det är klart, det finns ju dom som tycker "Älgläppen" e snygg åxå.. evildevil :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var nu inte såååå avis <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*S_compakt* jodå jag minns boxpriset på tradyyyra, blinkersarna brukar ju inte bli billiga heller..får hoppas på tur på annat ställe än ruskiga tradyra, kommer nog att bli ett antal marknader att kika på oxå :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gamla Suzuki blinkers är ju rätt lika och kostar ju INGENTING , fast det är ju endast för att göra moppen komlett som man vill ha såna på ... dvs original <!-- </EdIndex> --></div>
Magnus996
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 feb 2010, 00:00
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnus996 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey, får väl behålla den röd tills vidare då :)
Verkar ju som den är omtyckt även i den färgen....

Josefine-

Jag har köpt den röda Champen i det skicket, dvs renoverad.
Misstänker att den svarta ljuddämparen är orginal !
Men på den som jag håller på att renovera blir det blästring av kromet och sedan lack men svart värmebeständig färg.
Tror att det kommer att se helt okey ut :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Är det verkligen bara jag som tycker dom ser ut som en "stolpig" compakt... :oops: , :lol:

en sån där skulle Kungen se bra ut på även Silvia.... staff_gemini-1.gif
så får man inte säga! det är ju en fin modell av moped. med klara å fina färger behåll den röd det var riktigt snyggt må jag säga :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketaren , nu får du ta vid , jag tycker att maxpriset är nåt :wtf:
http://www.tradera.com/KOMPLETT-BLINKERSSET-TILL-GOLDEN-CHAMP-o-GLX-auktion_100708_108047040 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att sätta på blinkers, och ännu värre till det priset, är väl att fördärva en kanonmoppe, eller? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har man en i superskick vill man ju gärna ha det som fanns som extra tillbehör.. men priset blev ju helt sjukt *skratt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo fy fanken dessutom lär tradyyyyra tjäna rätt bra på provisionen där oxå med tanke på de höjda provisinspriserna :hmm: för det priset kan jag ju leva utan blinkersanläggningen, trots att det är kul med originaloption :roll: ser att enkelbladet med f50 reklamen börjar kosta oxå :wtf: snart får man bara fönstershoppa hos tradyyyra pengarna man tjänar lär knappast räcka till att köpa nåt man vill ha :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heh .. jag har också sneglat på det bladet .
Men v-f det är ju bara ETT blad!!

Vad får man då för den 18-20 sidor stora infon med F50 GL och Champ mm som man har liggandes i mint condition ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag var 15 och åkte Golden Champ så fick jag en plansch med en "champ" i naturlig storlek. :Wow:
Den hade jag på väggen i mitt rum :cool2:
Jag undrar var den är nu :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar