Rexoped Victoria K 1955 nya foton 100320!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Niklas, du har hittat guld, lite svinto och lyckan är fullständig slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en FRAM så var identisk med denna, den är väl två växlad det var min.
Man fick trampa upp lite fart sedan trycka in kopplingen och lägga i tvåan och släppa kopplingen.
Du kan alltså inte trampa igång den stillstående, Victoriamotorn gick väldigt bra och var stark som f..n <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Niklas, du har hittat guld, lite svinto och lyckan är fullständig slider_victory.gif
mmm de får bli tvätt me svinto på blankdelarna men i övrigt skall den va patinerad o vacker. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Jag hade en FRAM så var identisk med denna, den är väl två växlad det var min.
Man fick trampa upp lite fart sedan trycka in kopplingen och lägga i tvåan och släppa kopplingen.
Du kan alltså inte trampa igång den stillstående, Victoriamotorn gick väldigt bra och var stark som f..n
ja de återstår o se hur man startar upp gamlingen. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var te moppehandlarn här i stan. en sak e säker frågar man inget får man inget veta. frågade om han hade några grå wirehöljen. o mkt riktigt en hel gammal trälåda me olika sorts höljen i olika skick. ta några här ur du sade han. ibland ska man ha tur. kanske inga dyra saker man fick men de betyder mycket för mig i min färdigställning av kära rexopeden.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till gåvan :D vacker design och patina på din moppe måste jag säga!
(synd att inte min lokala handlare är lika vänlig :x ) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:Grattis till gåvan :D vacker design och patina på din moppe måste jag säga!
(synd att inte min lokala handlare är lika vänlig :x )
mmm handlarn här i stan e helt kanon. bättre finns ej. o söker man ngt udda kan man hitta de i hans gömmor för de mesta. vilket e bra när man har gammal moped. sen har man ju nära te rösebäcken om man saknar ngt lite speciellt. vad de gäller moppens utseende så e den härlig tycker ja. den ska förbli patinerad. bara tvätt o kanske sätta dit navborstar. äldre snyggare gashandtag e på önskelistan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är konstaterat med hjälp av Jossan nu att det är en -55:a de gjordes tydligen som hon sade endast 1955 med victoria motor. skall ge den lite bensin o se om man får liv i den ikväll. men först måste ja koppla in växelwiren, vill ju inte ha endast 2:an. skoj o se iaf om den tänder till. då finns det ju hopp för den! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->monterade växelwire ikväll för o kunna testa växlarna bättre o de fungerar fint. tankade lite o teststartade. inget framsteg direkt. tände till lite o dog. konstaterade att de e tätt i förgasaren så den ej får soppa då den inte ens vart sur av allt trampande. så nu får den sova till imorgon. förgasaren skall med till jobbet för rengöring. sen ska ja nog få liv i den. märkte även att bensinkranen släpper genom lite soppa. så de fick bli en dunk med slangen ner i o kranen i av läge. packningen kanske sväller till slut o tätar. vet ej om förgasaren e rätt men de kan ni kanske svara på tog kort på den. Den är märkt 1/10/26. en bing. vad tror ni e de rätt??

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg moppe och fin originalförgasare - hoppas den går bra nu efter rengörningen. :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Snygg moppe och fin originalförgasare - hoppas den går bra nu efter rengörningen. :)
mmm moppen e en trevlig modell. men om det är originalförgasaren vet ja ej. doktorn kanske vet?? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick tag i ett gashandtag idag till gamle rexen. kanske inte originalgrej men betydligt finare o mer patinerat än de som sitter nu. fick tag i ett vettigt med fäste för bromsgrepp. då de gamla fina magura handtaget jag har ej har fäste för bromsgrepp. däremot har de chokespak. kan va från någon gammal lättviktare eller något kanske. det är fint o komplett. är någon intresserad så säg till. lägger me en bild på de ja fick tag i idag.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint niklas :)

Är du snäll å kommenterar mitt så jag inte slutar å lägger upp bilder? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har letat Niklas och det finns inga bilder på Rex handtagen i resevdelskatalogen bara en massa nr.
Jag tycker att däremot att det där handtaget blir kanon på moppen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
vihan
Inlägg: 177
Blev medlem: 23 jul 2009, 23:00
Ort: Skåne

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inget vidare axx i victoria motorerna men den har en hyffsad tophastighet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar