Mustang 618

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla har väl varit 15 minst två gånger staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kommer lite bilder som lovat även på den dåliga bakskärmen :) håll till godo för under helgen drar jag igång med bläster

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den såg lite murken ut på sina ställen den bakskärmen. men de går kanske o skarva i ny plåt eller?? fast du kanske ska jaga efter en mer frisk skärm?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kommer kolla lite om jag hittar någon bättre skärm
men är inte hela världen om jag får laga upp den jag har för det kommer skymmas av överdelen till bakskärmen så kommer aldrig att synas men vill ju inte "fuska" redan från början blästrar av skärmen så får jag se hur mycke jobb det blir.. i övligt måste jag säga att den varit fin i plåten förutom en del ytrost men inget som går djupt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen igång med slipningen efter blästern :)

Bild
bilden tagen med mobilkamera men bättre bilder kommer slutet på veckan
när jag är klar med spackel och slipningen :) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snabba ryck, fortsätt så här så är du snart klar! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo då det hoppas jag med men är en hel del puts på metall delar sen har jag fälgarna som måste göras något åt. och bak skärmen är utom räddning just nu har varken svets eller kunskapen att fixa det hoppar det går att få tag på en bättre bak skärm. ska syna rösebäckens cykel o motor under veckan och hoppas springa på en bättre skärm och kedjeskydd. även motorn får sig en genomgång då jag vände på den och märkte läckage från axel till växellådan :( cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe det var inte dåligt nu har det ringt en snubbe från dalarna och ville köpa mopeden :) men när jag talade om att jag börjat renoverat insåg han att den inte var till salu :).

Iaf lite uppdateringar.. var nere och slipade lite på delarna så nu och återstår bara spackling och finslipningen sen grundlacken men
lackeringen får vänta tills jag
fått tag på bakskärm och blästrat fälgarna.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du inte har tänkt köra moppen året runt i salt o slask kan du nog utan större fara laga bakskärmen med glasfiberspackel. Glöm inte grundfärg och rostskydd från insidan om du väljer denna metod. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Om du inte har tänkt köra moppen året runt i salt o slask kan du nog utan större fara laga bakskärmen med glasfiberspackel. Glöm inte grundfärg och rostskydd från insidan om du väljer denna metod.
Men hur skojigt är det med såna tattarlagningar, egentligen :? <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju en lösning. men hittar jag ingen bättre skärm så kommer
jag lämna iväg den så får dom skära ut den dåliga delen och byta..

ska börja spackla i morgon sen när det är klart utvändigt blästrar
ag alla delar invändigt och så risken är minimal för återkommande rost..

på tal om lack någon som sitter med färg kod till mustang 618 sport? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Duett_Anders_ skrev:
Pälle skrev:Om du inte har tänkt köra moppen året runt i salt o slask kan du nog utan större fara laga bakskärmen med glasfiberspackel. Glöm inte grundfärg och rostskydd från insidan om du väljer denna metod.
Men hur skojigt är det med såna tattarlagningar, egentligen :?
Ja hur skojigt är det egentligen? Herregud, vi pratar om bakskärmen på en gammal moped!!!! Visst, det är inte lika bra som en rostfri skärm.

Om jag förstod trådägaren rätt så ser man inte det rostiga stället så mycket när skärmen är monterad.

Glasfiber fungerar mycket bra om man gör på rätt sätt.... <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer lite bilder efter lite slipning under dagen :)
ursäkta den dåliga kvaliten men som valigt hade man glömt
systemkameran :)

Bild
Ramen renslipad

Bild
resterande med lite finslipning kvar :) <!-- </EdIndex> --></div>
Tuppa

Inlägg av Tuppa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte bara tala om att jag blir klar med slipningen under dagen :)
men verkar helt omöjligt att få tag på bak skärm i hyfsat skick :(

Bild
pakethållaren, lyckt kåpan och en del av framgaffeln klara <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bra underarbete! Blir kanon att lacka på det där... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar