Mustang 618
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kommer kolla lite om jag hittar någon bättre skärm
men är inte hela världen om jag får laga upp den jag har för det kommer skymmas av överdelen till bakskärmen så kommer aldrig att synas men vill ju inte "fuska" redan från början blästrar av skärmen så får jag se hur mycke jobb det blir.. i övligt måste jag säga att den varit fin i plåten förutom en del ytrost men inget som går djupt.. <!-- </EdIndex> --></div>
men är inte hela världen om jag får laga upp den jag har för det kommer skymmas av överdelen till bakskärmen så kommer aldrig att synas men vill ju inte "fuska" redan från början blästrar av skärmen så får jag se hur mycke jobb det blir.. i övligt måste jag säga att den varit fin i plåten förutom en del ytrost men inget som går djupt.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo då det hoppas jag med men är en hel del puts på metall delar sen har jag fälgarna som måste göras något åt. och bak skärmen är utom räddning just nu har varken svets eller kunskapen att fixa det hoppar det går att få tag på en bättre bak skärm. ska syna rösebäckens cykel o motor under veckan och hoppas springa på en bättre skärm och kedjeskydd. även motorn får sig en genomgång då jag vände på den och märkte läckage från axel till växellådan
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe det var inte dåligt nu har det ringt en snubbe från dalarna och ville köpa mopeden
men när jag talade om att jag börjat renoverat insåg han att den inte var till salu
.
Iaf lite uppdateringar.. var nere och slipade lite på delarna så nu och återstår bara spackling och finslipningen sen grundlacken men
lackeringen får vänta tills jag
fått tag på bakskärm och blästrat fälgarna.. <!-- </EdIndex> --></div>

Iaf lite uppdateringar.. var nere och slipade lite på delarna så nu och återstår bara spackling och finslipningen sen grundlacken men
lackeringen får vänta tills jag
fått tag på bakskärm och blästrat fälgarna.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Men hur skojigt är det med såna tattarlagningar, egentligenPälle skrev:Om du inte har tänkt köra moppen året runt i salt o slask kan du nog utan större fara laga bakskärmen med glasfiberspackel. Glöm inte grundfärg och rostskydd från insidan om du väljer denna metod.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju en lösning. men hittar jag ingen bättre skärm så kommer
jag lämna iväg den så får dom skära ut den dåliga delen och byta..
ska börja spackla i morgon sen när det är klart utvändigt blästrar
ag alla delar invändigt och så risken är minimal för återkommande rost..
på tal om lack någon som sitter med färg kod till mustang 618 sport? <!-- </EdIndex> --></div>
jag lämna iväg den så får dom skära ut den dåliga delen och byta..
ska börja spackla i morgon sen när det är klart utvändigt blästrar
ag alla delar invändigt och så risken är minimal för återkommande rost..
på tal om lack någon som sitter med färg kod till mustang 618 sport? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Om jag förstod trådägaren rätt så ser man inte det rostiga stället så mycket när skärmen är monterad.
Glasfiber fungerar mycket bra om man gör på rätt sätt.... <!-- </EdIndex> --></div>
Ja hur skojigt är det egentligen? Herregud, vi pratar om bakskärmen på en gammal moped!!!! Visst, det är inte lika bra som en rostfri skärm.Duett_Anders_ skrev:Men hur skojigt är det med såna tattarlagningar, egentligenPälle skrev:Om du inte har tänkt köra moppen året runt i salt o slask kan du nog utan större fara laga bakskärmen med glasfiberspackel. Glöm inte grundfärg och rostskydd från insidan om du väljer denna metod.
Om jag förstod trådägaren rätt så ser man inte det rostiga stället så mycket när skärmen är monterad.
Glasfiber fungerar mycket bra om man gör på rätt sätt.... <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: