Sida 2 av 2
Postat: 10 mar 2010, 18:42
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer väl knappast som en överaskning att jag röstade på
Compacten!
Lägg upp fler bilder på Mamban så får vi se den också. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 18:55
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter lite photobucket krångel så har iallafall två Mamba bilder kommit upp.
Få motordelar kan anses så vackra som en solfjäder cylle/topp kombination.
Med 5växlar och 12mm förgasare går det verkligen ligga och småputtra. och sedan sparka ner till 3an och ge på så har kompisarnas 2petade Sachsar försvunnit i dammet. Lasons 3petade membranmaskin vet jag däremot inte om jag rår på. Har just nu pyspunka bak på Mamban och egentligen i behov av ny bakre fälgbana+ekrar. Får se vad som görs åt det när lönen kommit. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 21:20
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan inte bli jämnare i röstningen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 21:26
av Kuli
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så där ja...
Nu leder mamban omröstningen igen....
/Kuli..... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 21:30
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HEHE. Heil mein Zündapp

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 21:52
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklara valet blir ju compakten

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 22:32
av Hasse1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Typiskt Zündapp, verktygen framme

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 22:44
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse1 skrev:Typiskt Zündapp, verktygen framme

Dom användes i ärlighetens stora namn på 1248an som envisades med att sota igen/få loppa 3gånger under en och samma timma. Så tji fick du
Skall tillägga att anledningen senare visade sig vara att någon

hade hällt bensinen med hög inblandning (4,5%. Som används då Mambans solfjäder är så pass nymonterad att den ännu är under inkörning) i compacten, och detta klarade inte det orörda tändsystemet (rörde det aldrig när jag fick hem den så det är inte inställt dom senaste sisådär 15åren) av att bränna upp ordenltligt då Flickvännen som sagt hade premiärtur och inte höll stumt som en annan gör. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 mar 2010, 23:48
av Duett_Anders_
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar inte riktigt framgaffeln på mamban, den ser hög ut på något vis. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 mar 2010, 07:28
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Duett_Anders_ skrev:Gillar inte riktigt framgaffeln på mamban, den ser hög ut på något vis.
Det är den också. Den kommer från en sånhär:
http://koti.mbnet.fi/mopokoti/BONKINROAD.jpg
Och sitter där av samma anledning som solfjädern och 5peten. Ska slänga upp en liten tråd snart om varför det är hopplockat på det viset. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 mar 2010, 13:04
av Hasse1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:Hasse1 skrev:Typiskt Zündapp, verktygen framme

Dom användes i ärlighetens stora namn på 1248an som envisades med att sota igen/få loppa 3gånger under en och samma timma. Så tji fick du
Skall tillägga att anledningen senare visade sig vara att någon

hade hällt bensinen med hög inblandning (4,5%. Som används då Mambans solfjäder är så pass nymonterad att den ännu är under inkörning) i compacten, och detta klarade inte det orörda tändsystemet (rörde det aldrig när jag fick hem den så det är inte inställt dom senaste sisådär 15åren) av att bränna upp ordenltligt då Flickvännen som sagt hade premiärtur och inte höll stumt som en annan gör.
Jaja vi får väl lita på dej då men skruva i ett Championstift så går den sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 mar 2010, 14:47
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske Grön Mamba är bäst

<!-- </EdIndex> --></div>