Trim vs Snut?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min erfarenhet av snuten och trimmad veteranmoppe är att kör du med vett i skallen och en moppe som går tyst och diskret så skiter dom i dig. Skulle du mot förmodan bli stannad så hoppas på att det är en ung polis, eventuellt kvinnlig (No offense Jossan men dom flesta tjejer har ju inget intresse för motorer och kan därför inte så mkt om dom).

Jag blev stoppad med Montanan jag hade, (Grovkrök, plugg ur, 17mm med ställbart och 14K fram, 65km/h GPS). Först blir man ju orolig att nu är det klippt. Men när den kvinnliga konstapeln sätter sig på moppen för att provköra. Trycker på blinkersknappen och undrar varför den inte startar, då försvann oron rättså fort :lol: .

Dom gav upp, och jag satte mig på moppen. Gjorde övertydligt hur man bär sig åt för att starta den. Och körde iväg lungt och försiktigt.

Så som sagt, Vett i skallen och tänk på vad du befinner dig på för sorts väg innan du vrider högerhanden ur led. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:Så länge man kör lugnt och moppen inte låter som en topfueldragster brukar det vara lugnt. Om dom inte lägger märke till att man existerar lägger dom inte heller märke till att det går lite snabbare än det borde...
Ja nu har vi en Yngre Pålis i Robban :cop: som visst är nitisk :Stop_: , men man får hoppas han inte hatar viktkompenserade gamm-moppar... :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Nymans2013 skrev:Min erfarenhet av snuten och trimmad veteranmoppe är att kör du med vett i skallen och en moppe som går tyst och diskret så skiter dom i dig. Skulle du mot förmodan bli stannad så hoppas på att det är en ung polis, eventuellt kvinnlig (No offense Jossan men dom flesta tjejer har ju inget intresse för motorer och kan därför inte så mkt om dom).

Jag blev stoppad med Montanan jag hade, (Grovkrök, plugg ur, 17mm med ställbart och 14K fram, 65km/h GPS). Först blir man ju orolig att nu är det klippt. Men när den kvinnliga konstapeln sätter sig på moppen för att provköra. Trycker på blinkersknappen och undrar varför den inte startar, då försvann oron rättså fort :lol: .

Dom gav upp, och jag satte mig på moppen. Gjorde övertydligt hur man bär sig åt för att starta den. Och körde iväg lungt och försiktigt.

Så som sagt, Vett i skallen och tänk på vad du befinner dig på för sorts väg innan du vrider högerhanden ur led.
Vilken värld befinner du dig i om du tror att en kvinnlig polis inte känner till hur fort en moped får gå ! oavsett klass , dom tråkigaste poliserna är killar runt 30 som tror dom är riktiga hårdingar i uniformen <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

S_Compakt skrev:
Nymans2013 skrev:Min erfarenhet av snuten och trimmad veteranmoppe är att kör du med vett i skallen och en moppe som går tyst och diskret så skiter dom i dig. Skulle du mot förmodan bli stannad så hoppas på att det är en ung polis, eventuellt kvinnlig (No offense Jossan men dom flesta tjejer har ju inget intresse för motorer och kan därför inte så mkt om dom).

Så som sagt, Vett i skallen och tänk på vad du befinner dig på för sorts väg innan du vrider högerhanden ur led.
Vilken värld befinner du dig i om du tror att en kvinnlig polis inte känner till hur fort en moped får gå ! oavsett klass , dom tråkigaste poliserna är killar runt 30 som tror dom är riktiga hårdingar i uniformen
Jodå. att dom vet hur fort en moppe får gå det försåtr jag. Men när dom sätter sig på en moppe från 1982 och tar för givet att den ska starta av ett knappttryck då kan man ju undra om dom sov på polisskolans fordonslektioner <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blev ju stannad i förrgår (tror jag det var),
Dom kollade om jag var nykter och klagade lite på moppen med bakljus och reflex och att jag inte hade nått bromsljus, sen frågade dom hur fort den gick, 30-35 typ svarade jag,
men inte på vilken växel :meangreen:
Sen fick jag åka iväg igen :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att tjejer oftast är mindre kunniga om mopeder håller jag självklart med i, men nog vet de att de inte får gå fortare än 30. Att hon inte visste hur den skulle startas är inte heller konstigt, jämför hur många tjejer som får mopeder av sina föräldrar jämfört med killar. Killar blir ju puschade att köra medans tjejer ges dåligt självförtoende... -"Då blir det en enkel moppe med automat, dom klarar ändå inte av det". Man satsar inte lika mycket pengar på en tjejs fordon, så jag skyller på alla vuxna med tonåriga barn som inte låter dom utvecklas lika.

Skulle Polisen idas oavsett man eller kvinna så finns all info dokumenterad. De kan lätt kolla vilka drev, insug osv den ska vara på ex. en 2000 fr -57. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte det var kul att grabben sålde sin rieju till en rätt liten tjej på 14år, klart att hon lär sig... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sålde min MT5 till en tjej, hon var j-t säker på att köra, så visst kan tjejer :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, tjejer kan om dom får och uppmuntras till att prova... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Raketsport skrev:Jodå, tjejer kan om dom får och uppmuntras till att prova...
Jag vet för min brors båda döttrar körde cross, och det hade nog inte hänt om dom inte blivit stöttade . :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Det säger juristen enligt lagen...Trimmad mopped!

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägger in denna länk igen, som jag hittade på här forumet!

Kan vara nyttig läsning för dom som inte vet vad påföljden kan bli om man kör trimmad mopped!

Länk: http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse6.htm

Hmmm... :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min dotterdotter Gasar 80 cc i buskarna :shock: 11år <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm undrar vem hon brås på..Conrad ***L*** :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:Min dotterdotter Gasar 80 cc i buskarna :shock: 11år
Ja du ser vad uppmuntran kan göra :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min kontakt med fickan är som vanligt för lite, men min dotter var inte blyg när hon for fram <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar