<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade en gammal scannad bild på bubblan tillsammans med ngr andra fordon som jag byggt. bubblan hade airides å var breddad ca 20cm mm.. Ekipaget med sidovagnen (handknackad) for till Östersund som dellikvid i den affären fick jag en muggig Electra. Den gjorde jag en total makeover på under vintern svarvade solida hjul sidomonterad SU fugge mm. kallade den för silverpilen (bara silver,crome & glasblästrat) Dessa byggen är som sagt var gamla å modet har ju ändrats ganska mkt sedan dess Jag gör hela jobben inkl lack köper inget från Custom Crome eller postorder. Utan syr å gjuter mm. helt handgjorda ombyggnationer mao. men den svarta hojen har jag dock endast gjort lacken på.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satt å blädrade bland gamla inlägg och såg ditt inlägg dr.novolette ....blev mäkta imponerad av dessa snygga byggen & att du gjort allt själv.....
Du är som mig gör allt själv...lack, plåt, svarvning & skruvning mm....härligt att höra,
Vissa säger sig ha renoverat allt mellan himmel & jord. Sen vissar det sig
att dom har lämna bort det mesta av jobben till andra suckar... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min och min polares objekt...
hämtades i våras och allt golv har slitits ur... dock står det stilla nu för min partner vill tillverka alla delar nya, och orkar inte få tummen ur röven. och jag vill köpa det som går att köpa för att förkorta arbetstiden och slippa massa tid och pengar på plåtarbete
och eftersom vi är inne på vw, så kan jag visa ltie andra projekt som meckats ihop.
motorbyte av tattarklass! fick bli en GTI motor med 112 hästar istället för dom 75 sura tanthästarna (gått som tant bil sen ny, och helt slut i motorn, trots sina 14 000 mil) även denna totalt rostlagad, eftersom den va helt slut överallt...
köptes på skroten av min vän, och rostlagades i 2 år. går numera lagligt.. dock kördes den på av golf 1 där uppe, så den måste byta framskärm.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm...vet inte vad jag ska sälja...säjer nog inget det är nog bäst jag håller truten.....om WW bussen..**L*** <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket snyggt jobb på bubblan!
Borde inte visa sådana bilder, 30cm bakom garagedatorn står en bubblakaross som ska svetsas upp men när man ser hur duktiga andra är får man nästan kalla fötter.
Finns en kille i krokarna här som gör sadlar till HD och diverse andra mc men han bygger även bilar, enligt mig en sjukt duktig kille.
Kolla in på hemsidan och välj Rod så kommer bilder på hur man bygger en Cheva cab från 37 av ett grundmaterial som är sönderskuret med gassvets + grymt rostigt. www.Harras.se <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Usch jag får minnes bilder! Har själv bytt hela golvet på en hundkoja. Tur att golvet är i storlek som en cadillac huv! <!-- </EdIndex> --></div>
jutte skrev:Mycket snyggt jobb på bubblan!
Borde inte visa sådana bilder, 30cm bakom garagedatorn står en bubblakaross som ska svetsas upp men när man ser hur duktiga andra är får man nästan kalla fötter.
Finns en kille i krokarna här som gör sadlar till HD och diverse andra mc men han bygger även bilar, enligt mig en sjukt duktig kille.
Kolla in på hemsidan och välj Rod så kommer bilder på hur man bygger en Cheva cab från 37 av ett grundmaterial som är sönderskuret med gassvets + grymt rostigt. www.Harras.se
Den hemsidan sparades Håller själv på med en Cheva -36 å rätt som det är behöver man ngt gott råd. Såg att han sökte efter en E-type så vi verkar ju brinna för samma grejer (jag håller även på med en sådan) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste tillägga att mannen ifråga även har totalrenoverat en e-type + flera jaggor om jag inte minns fel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där fick doktorn ett hett renoveringstips till - ni verkar ha samma intressen du och harras.se <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trots prestationsångest av att se renoveringen av bubblan så blev man även lite inspirerad.
Svetsrök och slipdamm ligger som en dimma i garaget men till min stora förvåning är allt färdigsvetsat nu ikväll, gick åt en väldans massa plåt och 3 veckors hårt arbete.
Blir faktiskt mera gjort om man ligger i med svetsen istället för att sitta framför datorn med en öl.
Bubblan är en 63a och tillhör min son och planen är att bygga en Herbie kopia.
Bottenplattan klar redan förra året med helt ny plåt, tyvärr tar ju allt sin lilla tid när man inte kan låta bli att pilla på allt.
Större motor krävdes och skaffades men fast den var fräsch så är det ju dumt att inte skruva isär och kolla när den ändå är lös.
Slutade naturligtvis med totalfix och trimdelar från USA osv.
Huvudsaken är väl att allt blir bra till slut och sonen är bara 13 år så det brinner ju inte i knutarna.
Ska blästra lite på karossen nu och sedan är min tanke att frun ska få spackla och går allt bra kanske man kan få på lite lack i vårsolen. <!-- </EdIndex> --></div>