E-Type

cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men till en e typ är det väl rätt grej trodde denna tråd hade med e typer att göra men det var tydligen 2 andra sorters typer biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När vi ändå är ute å surrar, kan de här va nåt?
http://www.tradera.com/tut-tratt-till-etypen-auktion_100708_111872396

Långt ifrån en framgaffel, men kanske ett tips, att bygga ihop med feltemas nya tut? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Henke

Inlägg av Henke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Dåliga säger alla men dom går att renovera.
Vad är det med dom som är dåligt? Och hur lagar man det? <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

tompa skrev:När vi ändå är ute å surrar, kan de här va nåt?
http://www.tradera.com/tut-tratt-till-etypen-auktion_100708_111872396

Långt ifrån en framgaffel, men kanske ett tips, att bygga ihop med feltemas nya tut? :wink:
Tut Tut
http://www.tradera.com/beg-tuta-till-monark-auktion_100707_111695522 <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Krokiga kan dom ju bli,men slitna bussningar svarvar man nya i brons och hårdlöder fast med ett par pepplor. Gängan på gaffelröret kapar man bort och tar från en annan gaffel, cykel tex. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:Krokiga kan dom ju bli,men slitna bussningar svarvar man nya i brons och hårdlöder fast med ett par pepplor. Gängan på gaffelröret kapar man bort och tar från en annan gaffel, cykel tex.
Tro att jag är dum om du vill Conrad, men vissa ord har man aldrig hört fast man är över 70, PEPPLOR vad är det :?: :oops: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Conrad Engström skrev:Krokiga kan dom ju bli,men slitna bussningar svarvar man nya i brons och hårdlöder fast med ett par pepplor. Gängan på gaffelröret kapar man bort och tar från en annan gaffel, cykel tex.
Skulle tro att Conrad menar....typ svetsloppor/pälor fast med gassvets...:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

billykid skrev:
Skulle tro att Conrad menar....typ svetsloppor/pälor fast med gassvets...:D
Tror vi får skaffa en ordbok för moppespråk,/ mekaspråk Conrad kanske kan ordna det 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är mest på slutet han har börjat mummla fram några svar. Annars har man väl förstått någorlunda :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

alf-johan skrev:
Tro att jag är dum om du vill Conrad, men vissa ord har man aldrig hört fast man är över 70, PEPPLOR vad är det :?: :oops: :D
Pepplor det är vad nybörjaren gör när han, hon svetsar.
Man kan ju hårdlöda fast hela bussningen men om man vill bya är det inte så enkelt. Därför lägger man bara ett par pepplor. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:
alf-johan skrev:
Tro att jag är dum om du vill Conrad, men vissa ord har man aldrig hört fast man är över 70, PEPPLOR vad är det :?: :oops: :D
Pepplor det är vad nybörjaren gör när han, hon svetsar.
Man kan ju hårdlöda fast hela bussningen men om man vill bya är det inte så enkelt. Därför lägger man bara ett par pepplor. :wink:
OK tack :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Kenneth.N skrev:"Raketaren" suzukigaffeln har jag också funderat på, så vet du av nån ???. men får man tag i en äkta så slår man kanske till beroende på skick förstås. Riktiga moppar ska de va den ena dottern har fått en montana, den andra ska ha e-typen, "fjollmoppar" vägrar dom åka på.
"cobra k" jag har själv ett 3vxl. objekt, tänkte mig en mera komplett motor.
"tompa" jag jobbar den helgen så jag kan inte åka ner dit.
Jag har en fin Suzukigaffel, ska enl uppgift komma från en tidig K50. Finns 2 mil söder om Övik. <!-- </EdIndex> --></div>
Kenneth.N

Suzukigaffel

Inlägg av Kenneth.N »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pälle du har pm <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta kladdet i tråden, men är det framgaffel från Suzuki K50 som passar på E-Type ???

Jag har en gaffel på min ena E-type som inte är original, och har länge undrat från vilken moped den kommer.
Den har ju fästen för bromsok också... <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

hammonddme100 skrev:Ursäkta kladdet i tråden, men är det framgaffel från Suzuki K50 som passar på E-Type ???

Jag har en gaffel på min ena E-type som inte är original, och har länge undrat från vilken moped den kommer.
Den har ju fästen för bromsok också...
Dom lärde påstår det men vet inte riktigt hur :? Har en k50 gaffel och en E-type men inte lyckats para ihop dom på nått vettigt sätt än :cry: "tips" <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar