Sida 2 av 5
Postat: 15 maj 2010, 21:58
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Trevlig tillställning. För min del 116 med E-typen
Kommer inte som nån överraskning direkt

Själv får man hållbarhetsproblem redan vid 60km/h

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2010, 21:59
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Massa div. km/h nämns men inget om kubikcentimetrarna.
Hörde dock att det räcker med 50cc för 124km/h..
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 00:24
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Ja den gick iaf 107 blås har jag för mig, och jag körde 122 blås så vi är nöjda med dagen.
Dagens toppnotering stog Lasse i "Team Lillskogen" för, 155 blås

Conrad Engström skrev:Trevlig tillställning. För min del 116 med E-typen
Grattis allihopa
vad är det för hopkok "Team Lillskogen" kör med?
S_Compakt skrev:
Själv får man hållbarhetsproblem redan vid 60km/h

Hadde inte du ett gäng
EKF motorer..?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 06:49
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Patrik"]Massa div. km/h nämns men inget om kubikcentimetrarna.
Hörde dock att det räcker med 50cc för 124km/h..
/ Patrik[/quote
124 km/h Krejdler förståss, en ren banåkar motor slidmatad och vattenkyld. Förmodligen "fabriksbygge" från holland.
För min del hemslöjd och ett bygge för landsvägskörning. 80 cc Sachs 6 pet <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 07:27
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
Själv får man hållbarhetsproblem redan vid 60km/h

Hadde inte du ett gäng
EKF motorer..?

[/quote]
Jodå , men nu gällde det en vanlig 3 pet med 5 halva... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 09:44
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev: Krejdler förståss, en ren banåkar motor slidmatad och vattenkyld. Förmodligen "fabriksbygge" från holland.
Okey, det var ju inte lika kul som "hemmapul"...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 11:03
av hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->96km/h med E-typen för mig. Nytt personbästa!

6-växlad Sachs GS-motor, med 50cc.
Jättekul att se så många forumgubbar och deras maskiner i verkligheten.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 12:07
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror jag fick 93 kmh på militärstummisen med lätt punka tappade lufttrycket hela tiden kanske skulle gått i 95 annars men väldigt nöjd ändå hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 12:29
av hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det du som hade militärpostisen alltså?
Den var ju hur cool som helst.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 12:35
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stämmer <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 17:30
av Säcken
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Conrad Engström skrev: Krejdler förståss, en ren banåkar motor slidmatad och vattenkyld. Förmodligen "fabriksbygge" från holland.
Okey, det var ju inte lika kul som "hemmapul"...

Vart går gränsen på fabriksbyggt å hemmapul? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 18:06
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
124 km/h Krejdler förståss, en ren banåkar motor slidmatad och vattenkyld. Förmodligen "fabriksbygge" från holland.
För min del hemslöjd och ett bygge för landsvägskörning. 80 cc Sachs 6 pet
Här har du info om den moppen
http://www.alabamas.se/forum2/viewtopic.php?f=3&t=130
Det är hemma "byggt" nästan allt, men allt är köpt typ

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 18:38
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det lutar åt "fabriks" byggt..
men rätt fränt ändå 
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 19:59
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dem flesta vet väl mitt, men jag körde 80cc athena med EKF. Och en Jamarcol-Zündapp pipa som jag fick låna av en i klubben!
Cylindern är tillfinad i kanalerna, matchportat i blocket och breddad avgas.
När jag provkörde lite själv, med 12/30 drevning märkte jag att den varvade ut direkt. Så jag monterade på 13 drev fram och körde en repa. 104km/h. Märkte att den varvade ur den lätt. Så jag monterade 14 drev fram, fick då 107km/h. Och den varvade ur lika lätt som med 13 drev. Skulle jag orkat montera på 15 drev, skulle jag nog sniffa på 109-110. Men ville inte riskera växelkåpan.
Hela poängen med min F50, var att köra över bevisade 100km/h, med en bruksmoppe som var helt påklädd. Nästa år blir det en Strippad F50 med GLX alufälgar och skiva fram. Som drivs av en 6 växlad AM6-motor på 75cc.
Byggandet har inte påbörjats än.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2010, 20:14
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med största vördnad

kalla mig bakåtsträvare men det "där" blir ju för ny motor enligt mej, men ska man åka fort så..
sen hävdar man ju lite att Moped är & förblir 50 kubik.. 
<!-- </EdIndex> --></div>