Orkeslös
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lustigt att den ändå går. Är det problem in till förgasaren brukar ju moppen gå OK så länge det finns bensin i flottörhuset, sedan inte alls tills det fyllt på igen. Har du däremot skit i munstycken eller kanaler kan det ju bli för mager blandning. Men det kanske är både och på din? <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men va fasen, vi kör väl hårt då
<!-- </EdIndex> --></div>
Tänkte mer på ålderntompa skrev:Kom igen nu gubbar, det är vår och moppen bara väntar på att ta er till nya jaktmarkerpangerva skrev:Tänkte på en sak, vem fasen är inte orkeslös?
![]()
![]()

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- alf-johan
- Forumsponsor
OK dåpangerva skrev:Tänkte mer på ålderntompa skrev:Kom igen nu gubbar, det är vår och moppen bara väntar på att ta er till nya jaktmarkerpangerva skrev:Tänkte på en sak, vem fasen är inte orkeslös?
![]()
![]()
Men va fasen, vi kör väl hårt då
![]()
![]()

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter en provtur på några mil så konstaterar jag bara att felet kvarstår.
Med nya bensinslangar och filter.
Ja det va massor med skit i botten på tanken och ventilen, kommer bild senare ikväll.
Nu åker luftfiltret av, och ny provkörning
Med nya bensinslangar och filter.
Ja det va massor med skit i botten på tanken och ventilen, kommer bild senare ikväll.
Nu åker luftfiltret av, och ny provkörning

- JanneHagnell
Allt sånt är genomgånget/bytt och i toppskick <!-- </EdIndex> --></div>JanneHagnell skrev:Jag har haft, och har, liknande problem som kommit av att moppen stått länge. Bäst är att kolla och laga/byta allt i bränsletillförseln. Hur har du det med elsystemet? En gammal tändspole/stift/konding kan ge problem.