Sida 2 av 2

Postat: 10 jul 2010, 12:08
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blästra kan du gör med ex. en näve muttrar å sen stå och skaka tanken länge. Skölj med ren bensin flera gångare efteråt. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 12:39
av benny68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset! Jättebra forum detta med aktiva moppefantaster! Mammas diskmakin kanske också går...not! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 15:44
av bryggaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En tändspole borde du kunna få tag i och bara prova, kanske från en kompis. Norscand har friliggande spole för 185:-, men jag vet inte hur känsligt ditt brytarlösa system är för andra spolar än original, men det kanske någon annan på detta forum vet.
Prov med pet-flaskan som någon skrev på forumet, går den bra då så är det stopp i tanken. Ta loss bensinkranen, är den full med skit så är det bara att göra ren tanken och sedan dit med ett fräscht bränslefilter. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 jul 2010, 15:15
av benny68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, vad jag har förstått så är spolen av ett litet speciellt slag då det är elektronisk tändsystem, går inte smacka på vad som helst har någon kunnig förklarat...antar att jag måste köpa en sådan för 800 - 1400 Kronor. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jul 2010, 11:58
av 2takt68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag har haft liknande problem som dig,motorn gick klockrent så länge man inte fullgasade.Drog man på fullt så dog den släppte man en aning på rullen så kom den igen och det tog en bra stund innan jag hittade felet,nu vet jag inte vad du har för förgasare men jag misstänker att de flesta förgasare har detta lilla hål som jag har satt pilen vid, hålet var alltså igensatt av skit efter rengöring var problemet borta.
Kanske värt att testa :lol:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jul 2010, 12:16
av benny68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! tack för inlägget! Jag har en Bing 12 mm förgasare. Angående ditt problem, hur gick motorn när den var kall? Min går ju perfekt då men sen händer det något när den är varmkörd... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jul 2010, 17:51
av 2takt68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä där hade jag nog ingen skillnad alltså om den var varm eller kall,då låter det nog mer som ett tändnings problem och jag har ingen erfarenhet av brytarlöst så här får nog någon annan ta över,hade det varit frågan om ett vanligt tändsystem så hade jag nog tippat på dålig kondensator men som sagt så vet jag inte ens om du har en sån på ett brytarlöst :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>

Re: Motorn dör på högre varv när den blir varm.

Postat: 15 jul 2016, 21:18
av benny68
Ja nu var det ett tag sedan jag la in en kommentar, har provat olika tändsystem, från vanligt tändsystem med brytarspetsar till Kokusan och nu sist HPI Ten2...gick dåligt med alla system tills den lokala mopedhandlar'n frågade om jag kollat så det inte var stopp i avgasröret....inget jag hade kunnat gissa men tittade efter och wow vad mycket skräp det var i ljuddämparen, rengjorde och testade....wow vad den gick bra.
Med vänlig hälsning, Benny