Sida 2 av 3
Postat: 03 dec 2010, 00:11
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bill Hirsch gör bara bra grejer har nämnt det tidigare ang Miracle paint som är den enda färgen som klarar batterisyra/bromsvätska. Dom som inte provat den måste testa!! Däremot medföljer det flera A-4 papper med varningstexter å döskallar..å man blir enormt vimsig om man inte har andningsskydd!!
Bill Hirsch har även Värdens största kulörsystem på motorfärger! Som sagt endast bra grejer

<!-- </EdIndex> --></div>
bill
Postat: 03 dec 2010, 07:56
av Husqvarna 1247
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va doktorn säger är alltid det rätta!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2010, 23:50
av kimpa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bill Hirsch gör bara bra grejer har nämnt det tidigare
Ska handla på Proparts i rättvik på torsdag

Tack för alla tips // Kimpa <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 dec 2010, 14:41
av ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det här med att fylla tanken full under vintern är väl ok, om man är rädd för rost å sånt,
men på våren har bensinen så dåligt energivärde, så det är nästan bara att hälla ut skiten

Jag kan glädja dig med att du har fel betr energivärdet, möjligtvis förändras det marginellt.
Vad som händer är att de mer lättflyktiga kolvätena förångas och hamnar hos änglarna, vilket mer eller mindre påverkar startbarheten hos motorn samt försämrar knackningsbeständigheten hos bränslet.
Slutsats, färsk bensin är bäst, men bensin lagrad i en någorlunda gastät tank under vintern är inte oanvändbar på långa vägar. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 dec 2010, 15:15
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ZVEZDA M50 skrev:tompa skrev:Det här med att fylla tanken full under vintern är väl ok, om man är rädd för rost å sånt,
men på våren har bensinen så dåligt energivärde, så det är nästan bara att hälla ut skiten

Jag kan glädja dig med att du har fel betr energivärdet, möjligtvis förändras det marginellt.
Vad som händer är att de mer lättflyktiga kolvätena förångas och hamnar hos änglarna, vilket mer eller mindre påverkar startbarheten hos motorn samt försämrar knackningsbeständigheten hos bränslet.
Slutsats, färsk bensin är bäst, men bensin lagrad i en någorlunda gastät tank under vintern är inte oanvändbar på långa vägar.
Bra du svara, den här diskussion har varit förut &
Tompa går
inte att överbevisa... :yoda: <!-- </EdIndex> --></div>
Re: bill
Postat: 05 dec 2010, 22:37
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Husqvarna 1247 skrev:Va doktorn säger är alltid det rätta!!
ja tänka sig

Å att jag e så bussig att jag delar med mig av all min kunskap dessutom

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Rost skydds behandla en bensin tank
Postat: 18 dec 2010, 15:02
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kimpa skrev:Hej
Har just syra betat en rostig bensin tank så nu är den plåt ren inni
Är det någon som har något bra tips vad man kan behandla den med mot framtida rost angrepp invändigt ???? TIPS

hur syra betar man en tank? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 dec 2010, 11:43
av Matte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 dec 2010, 15:38
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ska krångla på riktigt så kan man ju tömma tanken och hälla soppan i en tät dunk
Sen kan man slå i diesel i tanken under vintern
När våren kommer så tappar man ur dieseln och spar den "på hyllan" till nästa vinter
Sen fyller man upp med ny färsk bensin (eller den man tömde ur på hösten) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 dec 2010, 16:33
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->thumb_up Jobba Jobba <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 dec 2010, 16:36
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eller om man är riktigt noga, konserveringsolja. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 dec 2010, 16:54
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Matte skrev:Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 dec 2010, 21:51
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Matte skrev:Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt.

Enda problemet är när man använd olja värd namnet (tål inte under 8+) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 dec 2010, 22:35
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:tål inte under 8+
Eeh grader ute eller vad? [img]images/smiles/Trilly-66-04rhonda_results[1].gif[/img] (har kört några mil i - 20 så..

)
+ återigen, motorsågar används även på vintern.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 dec 2010, 23:04
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror ju på att du köper sneak olja

<!-- </EdIndex> --></div>