1279:an hemma motor i ramen nu!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->får nog kanske bli ngt i den stilen. du kan få göra dem så köper ja dem!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Raketsport skrev:Grattis, det är till och med en 1279-1 eftersom den har fotväxel.
Rätt pris var det också
okej mer ovanlig då eller?? ni har möjligen inte sidoplåtar till övers till denna modell?? fotväxelpedalen har under årens lopp lagats med svets men den fungerar fint.
Ja den är lite mer ovanlig än vanliga 1279'an. Har inga sidoplåtar till övers... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

kejsaren skrev:mums med sprayburk cocos_acc.gif
Jaja, vill man bara ha en bruksmoppe att åka på som ska se hygglig ut en stund så duger sprayburk... <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hm kan ju kolla på det, tror att min plåt var slut men ska se om jag kan lösa det, <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

peter/gbg skrev:hm kan ju kolla på det, tror att min plåt var slut men ska se om jag kan lösa det,
vore hyggligt. du har ju måtten på dina som såg snygga ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skruvade hiop motorn o satte den i ramen idag. någon droppe soppa i insuget o vråååål så tände den till. skall rengöra förgasaren ordentligt sen kan man starta på riktigt!!

Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

NiklasHögberg skrev:skruvade hiop motorn o satte den i ramen idag. någon droppe soppa i insuget o vråååål så tände den till. skall rengöra förgasaren ordentligt sen kan man starta på riktigt!!

Bild
Det ser ut som du har riktjobb på gaffeln
Men det kan vara en synvilla <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
NiklasHögberg

Braxmatte skrev:
NiklasHögberg skrev:skruvade hiop motorn o satte den i ramen idag. någon droppe soppa i insuget o vråååål så tände den till. skall rengöra förgasaren ordentligt sen kan man starta på riktigt!!

Bild
Det ser ut som du har riktjobb på gaffeln
Men det kan vara en synvilla
jo lite riktjobb kan finnas. men de blir när den skall lackas o så. tänkte få den o gå o att ljus med mera fungerar. sen skall den isär för o få ny färg!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick några saker till gkorda idag. målade om plåten på ramen för den hade alla möjliga färger, fick bli ett simpelt spray jobb tills vidare i vitt. bättre än rost o flagad grundfärg efter någon tafflig rostskyddsmålning. sen fick motorn tillbaka sin förgasare. start närmar sig sakta men säkert.

Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobbar du med moppen på arbetstid?! Annars får du börja med det :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm finns de inge o göra så fixar ja me moppen. hihi :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej niklas det skiter sig med plåtar från mig, mitt moppegarage ligger ute på landet och det är igensnöat, inatt kom en halvmeter snö till så det är ingen ide att ens försöka ta sig in där!
min blåa är lackad med sprayburk, bruka bli bra om man undviker biltemas skräpfärg, multona eller vad den heter sitter bättre...

Bild

Uploaded with ImageShack.us

denna är sprayburk men lacka när det är minusgrader i lokalen så den blev lite matt, men duger till bruksåkandet <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

peter/gbg skrev:hej niklas det skiter sig med plåtar från mig, mitt moppegarage ligger ute på landet och det är igensnöat, inatt kom en halvmeter snö till så det är ingen ide att ens försöka ta sig in där!
min blåa är lackad med sprayburk, bruka bli bra om man undviker biltemas skräpfärg, multona eller vad den heter sitter bättre...

Bild

Uploaded with ImageShack.us

denna är sprayburk men lacka när det är minusgrader i lokalen så den blev lite matt, men duger till bruksåkandet
okej ja vi fick me snö i natt men inte såna mängder som halvmeter. synd du ej kan men men inte hela världen. skall söka lite mer efter original plåtar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hm håller kollen om jag hittar här med, han ettans mopeddelar har visst nya men dom kostar 750 kr vet inte om det är styck eller för bägge!
väldigt roligt att följa din bruksrenovering, lite avundsjuk på fotväxeln! sån har inte jag på nån av mina 1279! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

peter/gbg skrev:hm håller kollen om jag hittar här med, han ettans mopeddelar har visst nya men dom kostar 750 kr vet inte om det är styck eller för bägge!
väldigt roligt att följa din bruksrenovering, lite avundsjuk på fotväxeln! sån har inte jag på nån av mina 1279!
den jag har heter visst 1279-1. lite udda tydligen. skoj o ha fotväxelgrejerna när dom dessutom fungerar o e kompletta. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar