1279:an hemma motor i ramen nu!!
-
NiklasHögberg
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja den är lite mer ovanlig än vanliga 1279'an. Har inga sidoplåtar till övers... <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:okej mer ovanlig då eller?? ni har möjligen inte sidoplåtar till övers till denna modell?? fotväxelpedalen har under årens lopp lagats med svets men den fungerar fint.Raketsport skrev:Grattis, det är till och med en 1279-1 eftersom den har fotväxel.
Rätt pris var det också
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
NiklasHögberg
-
NiklasHögberg
-
NiklasHögberg
-
NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick några saker till gkorda idag. målade om plåten på ramen för den hade alla möjliga färger, fick bli ett simpelt spray jobb tills vidare i vitt. bättre än rost o flagad grundfärg efter någon tafflig rostskyddsmålning. sen fick motorn tillbaka sin förgasare. start närmar sig sakta men säkert.
<!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej niklas det skiter sig med plåtar från mig, mitt moppegarage ligger ute på landet och det är igensnöat, inatt kom en halvmeter snö till så det är ingen ide att ens försöka ta sig in där!
min blåa är lackad med sprayburk, bruka bli bra om man undviker biltemas skräpfärg, multona eller vad den heter sitter bättre...

Uploaded with ImageShack.us
denna är sprayburk men lacka när det är minusgrader i lokalen så den blev lite matt, men duger till bruksåkandet <!-- </EdIndex> --></div>
min blåa är lackad med sprayburk, bruka bli bra om man undviker biltemas skräpfärg, multona eller vad den heter sitter bättre...

denna är sprayburk men lacka när det är minusgrader i lokalen så den blev lite matt, men duger till bruksåkandet <!-- </EdIndex> --></div>
-
NiklasHögberg
okej ja vi fick me snö i natt men inte såna mängder som halvmeter. synd du ej kan men men inte hela världen. skall söka lite mer efter original plåtar!! <!-- </EdIndex> --></div>peter/gbg skrev:hej niklas det skiter sig med plåtar från mig, mitt moppegarage ligger ute på landet och det är igensnöat, inatt kom en halvmeter snö till så det är ingen ide att ens försöka ta sig in där!
denna är sprayburk men lacka när det är minusgrader i lokalen så den blev lite matt, men duger till bruksåkandet
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hm håller kollen om jag hittar här med, han ettans mopeddelar har visst nya men dom kostar 750 kr vet inte om det är styck eller för bägge!
väldigt roligt att följa din bruksrenovering, lite avundsjuk på fotväxeln! sån har inte jag på nån av mina 1279! <!-- </EdIndex> --></div>
väldigt roligt att följa din bruksrenovering, lite avundsjuk på fotväxeln! sån har inte jag på nån av mina 1279! <!-- </EdIndex> --></div>
-
NiklasHögberg
den jag har heter visst 1279-1. lite udda tydligen. skoj o ha fotväxelgrejerna när dom dessutom fungerar o e kompletta. <!-- </EdIndex> --></div>peter/gbg skrev:hm håller kollen om jag hittar här med, han ettans mopeddelar har visst nya men dom kostar 750 kr vet inte om det är styck eller för bägge!
väldigt roligt att följa din bruksrenovering, lite avundsjuk på fotväxeln! sån har inte jag på nån av mina 1279!
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248