Hur många kör moped egentligen?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör massor, Renoverar orginal och gör specialbyggen. Justerar fabriksfel på motorerna :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sitter mest hemma och kollar på dumburken. Blir aldrig nåt moppeåkande då det bara är jag och grannen ( inte Grannen här på forumet ) som kör moppe och han har 110cc så ibland hinner man inte med :P. Men tycker det blir alldeles för lite moppe. De va bättre då man va 15 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen är mitt backupfordon. Då jag tillhör dom som är dum nog att köpa bilar som annonseras som Gör det själv. Vilket jag inte alltid har tillräckligt med tid för. Då får man åka Compact istället. Sommartid däremot så brukas moppen nästan dagligen.

Drar ju mindre soppa och på sommaren så är det ju oftast varmt nog att åka i T-shirt och shorts, mycket mera frihetskänsla <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ju mer moppar ju mindre körande i mitt fall..kan bero på trängsel å bängel så fort en moppe ska fram :roll: Men på sommaren brukar jag nog dra iaf en kort sväng sisådär var annan dag om vädret är bra. Sedan kör jag ju även MC.. Däremot är det 100% nöjeskörning! Eftersom jag i regel sover ca 5tim per natt så finns ingen tid över till att puttra på moped till jobbet.. är kosmiskt rationell på morgonen då varje sekund är planerad. Sen är jag jävulskt väderberoende dvs. frusen å hatar nederbörd i alla former. Så moped å MC går bort när man åker till-från jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv så åker man moped ca 350 dagar om året i ur och skur! 8)

åkte moppe varenda skoldag förra vintern. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är ju en härlig blandning av samlare/meckare/körare på forumet så.. :thumb:

som man sagt tidigare, det man är lite besviken på det är många som står & snackar om hur kul det skulle vara att ha gammelmoped (men köp en då!) + dom som har & sen då det blir "allvar" med den där utflykten eller liknande då var det egentligen ingen som ville fara då kan man ju lika gärna hålla käft på nåt vis, men det är väl ba jag som är tvärsöver.. :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

vill kiöra mera

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm ..jag kör så ofta jag kan. Men det blir bara ca. 15mil på sommaren tyvärr... :roll:

Då jag är oftas borta på jobb nära alla stora moppeträffar är...:cry2:

Hoppas det bilr bättre i sommar... :thumb:

Kommer att prov åka i vinter med...fast inte när vi har -20 som det varit nu.... :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åker dagligen till och från jobbet året om, försöker även vara med på så mycket rallyn som möjligt...ända tills frun säger stopp! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör alldeles för lite , men nu har jag köpt mig en extra bil för att lättare ta mig iväg till orterna där åkning sker. Siktar på Borlänge (nyår) blir en fråga om aktuellt gradantal den dagen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör lite då och då på sommaren, kan bli lite mer i sommar, förra sommaren handlade mest om cross med min son 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renoverar och skruvar under vinterhalvåret och kommer väl iväg på ca 6st mopperallyn under sommar halvåret.
Sen åker man ju lite när andan faller på tex när snusen tat slut eller när man är sugen på en halvspecial.En och annan spontan åkning med klubben blir det ju också. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är lite svårt att säga hur mycket jag kör. Man kan säga att jag kör så mycket min kropp orkar. När jag kört så blir jag sängliggandes i värk i några dagar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I år alldeles för lite, trots bitvis fint sommarväder. Men husrenovering mm under den varma tiden på året har tagit all min tid.
Min Puch Maxi är bruksfordonet, men jag hoppas att Combinetten ska vara igång till våren, så jag kan alternera.
De andra mopparna startas upp och får sig en runda, men inte mycket mer.

Bli en och annan tur till jobbet samt lite småputtrande omkring där jag bor. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Wiklund skrev:Själv så åker man moped ca 350 dagar om året i ur och skur! 8)

åkte moppe varenda skoldag förra vintern. :lol:
När jag var i din ålder, eller i alla fall från min 15-årsdag fram till körkortet några månader efter 18-årsdagen körde jag 365 dagar om året.
Varje dag i ur och skur. Någon vinter lindades t.o.m. en kedja runt ett lättpumpat hjul som sedan pumpades. Då kunde man stegra moppen på is!

Men från det att körkortet kom i min hand 1968 har det inte körts så mycket.
Mest köpa delar och lägga på lager för att sedan se om man behöver använda dem. Jakten på objekt och delar är mer än halva nöjet.

Alldeles för lite körning, men ska nog försöka bättra mig till våren och försöka vara med på något eller några "rallyn". <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev: När jag kört så blir jag sängliggandes i värk i några dagar.
Du får hoppa över det där med bakhjulsåkandet jämt & ständigt... :wink:

(skoja lite bara..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar