Crescent compact 1248. komplett!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Om Arvids har ett fint hus förutom det du ska köpa så kan du ju hojta till. Skulle behöva ett lykthus i nos eller nära nyskick till en renovering.

Grattis till Compactklippet förresten!
Då säger jag till vettu om jag finner det. skall till Rösebäcken idag med så jag skall försöka komma ihåg att fråga efter det. Pm:a mig gärna ngt telnummer man når dig/er på om jag finner vad ni söker. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pm skickat <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vart ingen storhandling på rösebäcken precis. ny insugspackning. fjäder till bromsstaget, bromsgrepp, någon wire och nytt sidostöd. det var de hela som handlades idag. lyktglas bak var hopplöst så de får bli en titt hos Jossan o Mona. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grym tur du har NH som lyckas gräva fram alla dessa 1248 1252 mm och till så små pengar.
Du är grym mannen. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo de dras till mig ibland. hehe, denna skall bli min moppe till jobbet. en sliten bruksmoped som fungerar fint. mekaniskt och maskinellt riktigt frisk, men lackoså e de sämre med! imorgon ka den startas upp. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vart lite gjort idag med. monterat dit stöd. samt köpt ny tändspole och kondensator. så imorgon skall den igång o ut i trafik. kollade över kopplingen me då lamellerna hade fastnat lite men nu e allt under kontroll o fungerar. skall bli skoj o tvätta av den ordentligt o ta ut den o åka på. kommer nog bli lite mil på den framöver bara den går bra i motorn o inte låter för illa. men de verkar va skapligt skick o inga kännbara glapp i lager o dylikt. väntar även på ett kedjeskydd ja köpt av en här på forumet. han hade egna tilverkade lika som original. 200;. med frakten fanns lite ojämnheter i dem men det duger på denna compact som endast blir en bruksmoppe. tids nog blir de nogrann renovering av den, men just nu räcker inte tiden till för ett sånt projekt. det var allt för idag av vad som hänt med compacten. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du montera barnsits på den också? Lillen börjar väl snart på förskola :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

NiklasHögberg skrev:vart lite gjort idag med. monterat dit stöd. samt köpt ny tändspole och kondensator. så imorgon skall den igång o ut i trafik. kollade över kopplingen me då lamellerna hade fastnat lite men nu e allt under kontroll o fungerar. skall bli skoj o tvätta av den ordentligt o ta ut den o åka på. kommer nog bli lite mil på den framöver bara den går bra i motorn o inte låter för illa. men de verkar va skapligt skick o inga kännbara glapp i lager o dylikt. väntar även på ett kedjeskydd ja köpt av en här på forumet. han hade egna tilverkade lika som original. 200;. med frakten fanns lite ojämnheter i dem men det duger på denna compact som endast blir en bruksmoppe. tids nog blir de nogrann renovering av den, men just nu räcker inte tiden till för ett sånt projekt. det var allt för idag av vad som hänt med compacten.
Fantastiskt vad du hinner göra fastän du bara inte har nog med tid..snyggt jobbat. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja visst hinner ja me lite mellan varven. ne nu ska ja se om ja får liv i moppen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han skruvar ju på arbetstid, när det är lite lugnt i verkstan :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stämmer bra det pälle! snart e den igång o körbar, stötte på lite patrull bara angående ljusspolen. svetsade ordning lite på ramen för omontera stödet då de va kass i fästet. efter de e strömmen borta verkar de som. men ja e inte säker att de e orsaken. hade ström så tuta iaf funka igår när den starta med kass tändspole. men nu funkar inte ens signal så ja vet ej vart felet ligger. kan man mäta ljusspolar på något vis?? vore skönt o få den brukbar så man kan ha den till jobbet! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den kan numer stå för egen maskin då ja monterat stöd o så på den. fick fixa med lite svets. så nu kan man iaf ställa ifrån sig den utan o luta den mot en vägg eller så. nu e de bara o få fason på tändning samt ljus.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ordning på verktygen är det iallafall :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
NiklasHögberg

körmoped skrev:Ordning på verktygen är det iallafall :wink:
avskyr oordning på verktygen. man ska snabbt hitta det som skall användas. så verktygen har alla sinplats när de ej används!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då har plattan fått en översyn. lödde dit nya långa kablar från generatorspolen/spolarna samt ny kabel till dödaren, ny spole konding samt brytare. (budgetmodell) tills vidare låg på hyllan ! så nu ska man nog få den o funka som den skall.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar