Nymans filmtråd. 4 nya klipp. 2013-01-07

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pirelli Winter 160S eller Winter 160S+ är det du har :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Har du kommit ngn vart med projektet? ser fram emot mer filmer å testkörningar :D
Någon mera film kommer snart upp, något mera byggande har jag tyvärr inte hunnit fixa, då jag varit snuvig och överhettad (läses febrig). Men ska ta mig i kragen och försöka lägga upp någon mera filmsnutt snart.
pangerva skrev:Pirelli Winter 160S eller Winter 160S+ är det du har :D
Jadu, vet inte själv. Ska ta en titt för skojs skull. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som utlovat har jag tagit mig i kragen och nu fixat två nya filmklipp. Dock inte på bandbygget, utan på lite annat meckande.

Hoppas det faller i smaken.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9lwplMNrXt0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9lwplMNrXt0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JQi18zLvEwc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JQi18zLvEwc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ähh.. fortsätt med den banddrivna moppen ist.. det är ju nu det är snö ute :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börjar ju bli bra det där, o angående yankees sido kåpa, så blire nog svårt. Snida till en plåt o sätta framför så länge...eller gummi, vad vet jag. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det skulle vara kul om du fixade till band-drivningen! Fast du får nog tidspress, man vet ju inte hur länge snön stannar! <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han måste ju ha en moppe att åka med förstårniju, tid att repa kopplingskorgen fattas
men ett snabbyte mot en 4-taktsmotor finns det alltid tid till. :lol:
Snart fortsätter han med hjulihjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SNX-KKHnRzI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/SNX-KKHnRzI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
dr.novolette skrev:ähh.. fortsätt med den banddrivna moppen ist.. det är ju nu det är snö ute :wink:
Har varit och pratat med en mekanisk verkstad angående tillverkning av en mellanaxel och dom önskade få titta på den nuvarande först. Ska försöka hinna in en sväng dit imorron. Har dock lite planer kvar om det inte vill sig på det hållet.
Neifelheim skrev:Börjar ju bli bra det där, o angående yankees sido kåpa, så blire nog svårt. Snida till en plåt o sätta framför så länge...eller gummi, vad vet jag. 8)
Det verkar som det inte är det lättaste att fixa fram. Men för tidigt att ge upp. Tillsvidare får det nog bli en plåt däremot ja.
SachsMekarn skrev:Ja det skulle vara kul om du fixade till band-drivningen! Fast du får nog tidspress, man vet ju inte hur länge snön stannar!
Som jag skrivit som svar på doktorns inlägg så jobbas det på den i skymundan. Lite nya idéer har dock uppkommit om hur den ska göras bättre. Så det kanske blir en total omkonstruering från botten och upp.
Grannen skrev:Han måste ju ha en moppe att åka med förstårniju, tid att repa kopplingskorgen fattas
men ett snabbyte mot en 4-taktsmotor finns det alltid tid till. :lol:
Snart fortsätter han med hjulihjulet.
Går fortare att elda ihop några nya fästen. Än att demontera motorn ordentligt, vänta på att få hem delar, och sedan återmontera och tillslut justera in allt. Att byta till en motor som reda ligger i gömmorna är ju dessutom billigare. Och som det förklaras i senaste klippet så var tanken med Yankeen att spara pengar. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du är intresserad av o byta eller deala lite så kan jag vara intresserad av fs1a motorn.... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Neifelheim skrev:Om du är intresserad av o byta eller deala lite så kan jag vara intresserad av fs1a motorn.... :)
Vi tar det över PM <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provkörning av Skramlaha Jänkare 4takt. Drar tjuvluft och vandrar i varvet, samt får hänggas. Men nytt insug är på ingång så tills nästa film ska det förhoppningsvis sitta på plats.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EIZ8_mVjxjo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EIZ8_mVjxjo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra jobbat melvin....tror du kommer få äran att pilla mitt elsystem på pagstan sen...i utbyte mot delar / eller ev pengar. Hehe.

Nåja, den dagen det problemet.... <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Neifelheim skrev:Bra jobbat melvin....tror du kommer få äran att pilla mitt elsystem på pagstan sen...i utbyte mot delar / eller ev pengar. Hehe.

Nåja, den dagen det problemet....
Neej, NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅD 22_yikes.gif

Näedå. det kanske går att ordna... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hurgårdetmedbandrivningsmopeden då? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den vill även jag se mer av! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar