Åk fort på is i Orsa 11/12-Mars

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
Pälle skrev:Allting kostar pengar, 200 spänn för en helg låter inte kontstigt alls. Vad kostar det att tvätta bilen på macken? 150 spänn för 3 minuters jobb utfört av en maskin :roll:

/Ekonomen
Jaha och vad kostar då den maskinen som tvättar tror du ? .. undrar vad kalkylen säger om hur många som måste tvätta dagligen i snitt bara för att inte gå back.. Och står det bara "live" band så kan man räkna med att man aldrig har hör talas om dom...
Visst, biltvättar kostar skjortan jag vet. Men 200 spänn för 2 dagars inträde tycker jag fortfarande inte är så farligt. Kanske en konstig liknelse med biltvätten men det jag menar är att folk inte alltid tänker på att saker o ting kostar.

Något som förvånar mig är att det inte kostar mer när sotarn kommer på besök :D Han stannar ju gärna länge och snackar, kollar och tipsar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börjar dra ihop sig nu, många skumma ekipage anmälda :shock:

Men det som liknar moppar är "so far" Monark moped, Gilera Touring,
2-3 Zundapp, Två flakmoppar "Överviktkompenserade" en 600cc och en 130hk ?? Honda moppe 90cc... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Isracing Orsa

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->....
Japp...snart blir det IsRacing här i Orsa den 11 -12 Mars , kul..blir det att åka Skoter ditt... mefipallina_yahoo.gif...

Men först måste jag skotta ner farten till garaget under huset så jag får upp dörrarna/porten...se bild.
Ett... J*KLA skottande hela tiden... :freakin mad::frustrerad: Sen kan jag kanske tänka på att få upp/fram Skotern.....***L***.... mistick_yes.gif

PS om någon skall hit till ORSA, och vilja hälsa på så går bra, ring 070 - 393 15 72 före & kolla att jag är hemma bara. :!:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd att det är rally i Lima då :cry: :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Re: Isracing Orsa

Inlägg av Lasse väss »

billykid skrev:....
Japp...snart blir det IsRacing här i Orsa den 11 -12 Mars , kul..blir det att åka Skoter ditt... mefipallina_yahoo.gif...

Men först måste jag skotta ner farten till garaget under huset så jag får upp dörrarna/porten...se bild.
Du vet om Billy va, att det råder absolut skoterförbud på hela Orsasjön tävlingsdagarna ! utom på leden som går längst bort, Polis-skotrar kommer att finnas som har stora lådor med böteslappar :shock: :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HaHaHahaha.......Visst visst Lasse väss.... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

billykid skrev:HaHaHahaha.......Visst visst Lasse väss.... staff_gemini-1.gif
http://www.speedweekend.se/ Läs Tävlingsinfo / Publikinfo

Entré band gäller, skall sitta på handleden och kan komma att kontrolleras av vakter. OBS Skoter förbud gäller på hela Orsa sjön 11-12 mars, endast utmärkt skoterled gäller och det finns skotrar som patrullerar runt hela tävlingsområdet för allas säkerhet. Skoterparkering finns vid entrén, Polisen kommer att medverka med skoterbevakning på sjön.

Alla typer av frågor normala och onormala besvaras på info@Landracing.se

:pinocchio: staff_shutup9ou.gif Sorry.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Lasse väss skrev:
billykid skrev:HaHaHahaha.......Visst visst Lasse väss.... staff_gemini-1.gif
http://www.speedweekend.se/ Läs Tävlingsinfo / Publikinfo

Entré band gäller, skall sitta på handleden och kan komma att kontrolleras av vakter. OBS Skoter förbud gäller på hela Orsa sjön 11-12 mars, endast utmärkt skoterled gäller och det finns skotrar som patrullerar runt hela tävlingsområdet för allas säkerhet. Skoterparkering finns vid entrén, Polisen kommer att medverka med skoterbevakning på sjön.

Alla typer av frågor normala och onormala besvaras på info@Landracing.se

:pinocchio: staff_shutup9ou.gif Sorry....

Förstår väl jag också Lasse ***L*** att man kan ju inte åka Skoter på tävlingsområdet + på dragracingbanan....
Skoterparkering finns vid entrén... :pinocchio: staff_shutup9ou.gif
Sen har jag ca. 200m till bra skoterleder hemifrån mig och till Orsa Camping........ :runaround:

Finns inte en chans att dom kan stänga av hela Orsasjön, det ör omöligt ju...***L****....det förstår
dom som har varit här på Orsasjön, den är ju lika stor som Siljan utan för Rättvik...***L***::.... staff_gemini-1.gif

Nu har jag ifa skottat nerfarten.... pust... :close_call:

Bild

PS om någon skall hit till ORSA, och vilja hälsa på så går bra, ring 070 - 393 15 72 före & kolla att jag är hemma bara. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hörrni Dalmasar! Ta gärna lite bilder på spektaklet och lägg ut här! :wink:
(För långt att åka för mig) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

fatchance skrev:Hörrni Dalmasar! Ta gärna lite bilder på spektaklet och lägg ut här! :wink:
(För långt att åka för mig)
Självklart Stefan kommer det bilder :wink:
Vi hoppas på bra moppe-bilder av dom deltagande också, har hört rykten
om en Zundapp med lustgas och ett jäv... ös 8)

Å sedan Lambon från grannkomunen med Boeing-flås :lol:

Bäst å håll i hatten................. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

bilder

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra ide fatchance... :idea:

Hmmm ska du dit alla dagar Lasse.. :?:

Jag kommer att åka å titta redan på ti-onsdag.... 8)
sen får jag se vilka dagar jag betalar in mig på..

Så här ser Skotern ut.....

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi ska dit fre & lö, kommer inte ifrån jobbet före :? Men vad gör dom på tisdag då :shock: :roll:

Snyggt skottat i allafall Billy.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

inget

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
Det vet jag inte, men tanken vara att då kan jag kanske åka dit jag vill med Skotern
innan dom spärrar av allt, å kanske jag inte ser några Skoterpoliser då mm...***L*** :D

Å bara för att åka lite och kolla läget..... så här låter Skotern iaf...8)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-3hhhIaBhNc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-3hhhIaBhNc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Re: Isracing Orsa

Inlägg av Braxmatte »

billykid skrev:PS om någon skall hit till ORSA, och vilja hälsa på så går bra, ring 070 - 393 15 72 före & kolla att jag är hemma bara. :!:
Har du nån soffa man kan sova över i mellan fr o lö :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Paj Fläktrem

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm inte så kul....blev ingen större Skoter tur. Fläktremen pajade på väg till Orsasjön,
när jag skulle kolla läget på Dragracingen...om dom gjort nåt eller kommit igång... :wink:

Kom ca. 1/5 del av färden, märket att Skotern inte orkade nått så jag stannade...
det bra rökte & osade bränt ifrån motorn. Jag förstog dirket vad som var fel.....

Kvar av fläktrem var bara några trådar.... :freakin mad:..Kontrollerade genast lagret till fläkten
å det verkar oki....nu måste jag fixa en ny rem..... staff_annoyed <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar