Kulorna är 1/4" 6.35 precis som i hjullagren för det vet jag efter en dyr fylleskruvning i Mellsta......
Jag kan kolla nån dag vad som är närmaste överdimension. <!-- </EdIndex> --></div>
Nej det är mindre kulor i kopplingslagret , det var väl ramlagret du använde till hjullagerSura skrev:Nix !
Kulorna är 1/4" 6.35 precis som i hjullagren för det vet jag efter en dyr fylleskruvning i Mellsta......
Jag kan kolla nån dag vad som är närmaste överdimension.
Om nu Braxmatte har rätt så skulle jag viljat se hur du fick ihop det , när du inte ens minns vad du köpte som reservdelarBraxmatte skrev:Nej det är mindre kulor i kopplingslagret , det var väl ramlagret du använde till hjullagerSura skrev:Nix !
Jag kan kolla nån dag vad som är närmaste överdimension.
Men finns det stålkulor i alla möjliga dimensioner
Nya lager har kanske mm mått på kulornabillykid skrev:Hej Sura + alla moppefriks..!
Kulor till hjullager, är dom från ramlagerna 1/4" = 6,35mm. Obs alla ramlager har inte 1/4" = 6,35mm,
det finns ramlager med större kulor. (Made in India) som jag köpte nya av nån mopedhandlare...
Ps...Tipps kulor till hjulager har vi haft upp...se länk.....
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3439&highlight=&mforum=raketsport
Braxmatte skrev:Nya lager har kanske mm mått på kulornabillykid skrev:Hej Sura + alla moppefriks..!
Kulor till hjullager, är dom från ramlagerna 1/4" = 6,35mm. Obs alla ramlager har inte 1/4" = 6,35mm,
det finns ramlager med större kulor. (Made in India) som jag köpte nya av nån mopedhandlare...
Ps...Tipps kulor till hjulager har vi haft upp...se länk.....
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3439&highlight=&mforum=raketsport
Du skriver Made in India . Står det SKF också ?
Jag tror SKF Har tillverkning i Indien.
På jobbet fick vi plötsligt problem med lageroljud det visade sig att detta lager
tillverkades både i tyskland och indien och vi hade tydligen lyckats fått från samma hela tiden
men den här gången fick vi från den andra tillverkaren och då lät det illa
Det "roliga" var att det var indienlagren som gick tyst
men SKF hävdade att det inte var nån skillnad på dom båda sorterna låg inom deras "spec"