Sida 2 av 2
Postat: 23 jun 2011, 15:45
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser grymt bra ut .vad kör du för sand glas alu medel i ditt blästerskåp

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 jun 2011, 19:37
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Supernice!
Lackat delarna själv med spruta? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jul 2011, 18:52
av Agent.007
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:ser grymt bra ut .vad kör du för sand glas alu medel i ditt blästerskåp

Tackar! Det är glas, minns inte vilken storlek det är på kornen/kulorna.
Jag har två olika storlekar.
Har haft aluminiumsilikat i när jag blästrade lite metall, men glas är skonsammare mot alu.
Peppes Bodega skrev:Supernice!
Lackat delarna själv med spruta?
Nope, granne med bilverkstad på jobbet de har hjälpt mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 apr 2012, 11:15
av Agent.007
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt lite långt mellan uppdateringarna men nu har det hänt lite igen.
Har fått tillbaka delarna från ytbehandlingen (de kom väl precis innan jul

)
Har också svarvat bromsbanan i navet.
Ekring av hjulen pågår.
Det mesta finns på hyllan för att fortsätta, hade visst glömt att köpa fälgband. Sen antar jag att det blir till och inhandla lite nya skruv.
Skulle också behöva ett nytt sadelöverdrag, någon som har tips på vem som tillverkar ett som är så likt orginal som det bara går? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 apr 2012, 16:59
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakvagga till riktställning, fins det flera som använder. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 apr 2012, 08:03
av Agent.007
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Bakvagga till riktställning, fins det flera som använder.
Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.
Det knepiga är att veta hur hårt man ska spänna ekrarna tycker jag.
Vi får se om det håller... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 apr 2012, 10:59
av umekille
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det viktigaste är att få navet centrerat så du inte får ett
gungande hjul och blir åksjuk

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 apr 2012, 11:54
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Agent.007 skrev:Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.
Det knepiga är att veta hur hårt man ska spänna ekrarna tycker jag.
Vi får se om det håller...
Jag har aldrig gjort det innan jag ekrade hjulet till min flakmoppe och jag gick på kännsla.
Drog "lagom hårt" och det har fungerat bra.
Fin renovering får jag även tillägga!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 apr 2012, 20:22
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Agent.007 skrev:Conrad Engström skrev:Bakvagga till riktställning, fins det flera som använder.
Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.
Det knepiga är att veta hur hårt man ska spänna ekrarna tycker jag.
Vi får se om det håller...
Spänn dom till ett klockrent C, så blir det perfekt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 apr 2013, 20:55
av Agent.007
En lite fråga som jag hoppas att någon har ett svar på...
Sitter det gummilist på både över och underdelen på kedjeskydden?
På en del bilder ser det ut som att det bara är på det undre.
Postat: 29 apr 2013, 21:02
av Raketsport
Bara list på undre kedjekåpan enligt reservdelskatalogen (instämmer efter en titt på våra orörda)
Postat: 30 apr 2013, 07:53
av Agent.007
Tack för informationen.
Det jag var lite fundersam på är att det står att listen skall vara 1100mm lång, och det räcker ju för båda.