Compacten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->monteringen på e-typen hos hallstamoppers såg jädrar i de inte fel ut 
den torde nog gå rätt fint den där..
<!-- </EdIndex> --></div>

den torde nog gå rätt fint den där..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sorry att jag fattade fel om ägaren på typen..
nåja gör ju inte saken sämre att det är en norrlänning som äger moppen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har bestämt mig för 2-vxl motorn till compacten, honda kinacylle borrad till 46mm, justerade portar/porttider, nerkapad Athena surdapp topp, brytarlöst tändsystem. Väntar på att få hem nya veven sen bara att skruva i hop å provstarta! Hoppas att den blir någorlunda körbar (elaka porttider å bara 2-vxl
)

-
-
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har grejat lite! svetsat ihop en enormt sprucken ram å hällt på ny färg, bara burk tills jag vet att det funkar, ser riktigt bra ut på bild 

Motorn har jag snart klar bara lite småfippel kvar, det blev en ny topracing vev, fasta ramlager, nytt skf kopplingslager, brytarlös tändning med 12v 85w lysspole, filade å borrade å frästa hyndacyllen med Athena surdapptopp, förgasaren blir nog en mikuni 24mm, undra hur långt man kommer på en tank

Motorn har jag snart klar bara lite småfippel kvar, det blev en ny topracing vev, fasta ramlager, nytt skf kopplingslager, brytarlös tändning med 12v 85w lysspole, filade å borrade å frästa hyndacyllen med Athena surdapptopp, förgasaren blir nog en mikuni 24mm, undra hur långt man kommer på en tank

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du borde ju kunna ta dig fram och tillbaka från holmen till skrike med den
så går det ju att fixa en stärkande kaffekopp, kan va bra att ha om du åker på att styra den sista biten tillbaka...
så går det ju att fixa en stärkande kaffekopp, kan va bra att ha om du åker på att styra den sista biten tillbaka...

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du den blir giftig den där, jag blir lite avundsjuk på Åsanisse-kunskaperna på motorbyggen som vissa på forumet besitter. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Ser att du förstärkt bakom motorfästet är det boxat eller en plåt? Blir det original gaffel och hjul eller sätter du in nåt stadigare?
Med 30% hjulspinn i starten ska du nog inte ha nån nackdel med tvåväxlat heller om det inte är en "norsk" powerglide med bara bort- och hemväxel?
Ser att du förstärkt bakom motorfästet är det boxat eller en plåt? Blir det original gaffel och hjul eller sätter du in nåt stadigare?
Med 30% hjulspinn i starten ska du nog inte ha nån nackdel med tvåväxlat heller om det inte är en "norsk" powerglide med bara bort- och hemväxel?

- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Och visst är Compacten snyggt designad, man blir sugen...
Det skulle annars vara en sådan där 70-tals "cykelmoppe" som var med i Raketsportsrepet i CM nu. Den har härlig attityd!
Word! Själv är jag glad om jag klarar orginalfixet som min gamla Flinta behöver... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]Lordhelmet skrev:Du den blir giftig den där, jag blir lite avundsjuk på Åsanisse-kunskaperna på motorbyggen som vissa på forumet besitter. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Och visst är Compacten snyggt designad, man blir sugen...

Det skulle annars vara en sådan där 70-tals "cykelmoppe" som var med i Raketsportsrepet i CM nu. Den har härlig attityd!