Compacten

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har johan hittat ett bra insugsrör på jofrab

http://www.petrolheads.se/moppar/dambrux/PICT0024.JPG <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->monteringen på e-typen hos hallstamoppers såg jädrar i de inte fel ut :)
den torde nog gå rätt fint den där.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:monteringen på e-typen hos hallstamoppers såg jädrar i de inte fel ut :)
den torde nog gå rätt fint den där.. :wink:
Ett litet klargörande om e-typen med hondacyllen, Den ägs av en kille från skellefteå "vodka" :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sorry att jag fattade fel om ägaren på typen.. slider_anon.gif nåja gör ju inte saken sämre att det är en norrlänning som äger moppen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har bestämt mig för 2-vxl motorn till compacten, honda kinacylle borrad till 46mm, justerade portar/porttider, nerkapad Athena surdapp topp, brytarlöst tändsystem. Väntar på att få hem nya veven sen bara att skruva i hop å provstarta! Hoppas att den blir någorlunda körbar (elaka porttider å bara 2-vxl :mrgreen: )

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) då blir det bara att skynda på sig in för sommaren .
esso din compact kommer att gå hårt till somaren :twisted:
De är manligt med 2 växlad motorer med stor trim på <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för tider? staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Conrad Engström skrev:Vad har du för tider? staff_36-1
:whistel: 203 duration på avgas, 140 duration på spolportarna, boosten har 137 i duration, 14.5-1 i kompförhållande, 0.8mm squish :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avsedd för cruisin hihi hehe nä tror inte det. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den blir nog ganska orolig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har grejat lite! svetsat ihop en enormt sprucken ram å hällt på ny färg, bara burk tills jag vet att det funkar, ser riktigt bra ut på bild :lol:
Bild

Motorn har jag snart klar bara lite småfippel kvar, det blev en ny topracing vev, fasta ramlager, nytt skf kopplingslager, brytarlös tändning med 12v 85w lysspole, filade å borrade å frästa hyndacyllen med Athena surdapptopp, förgasaren blir nog en mikuni 24mm, undra hur långt man kommer på en tank :?:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du borde ju kunna ta dig fram och tillbaka från holmen till skrike med den
så går det ju att fixa en stärkande kaffekopp, kan va bra att ha om du åker på att styra den sista biten tillbaka... evildevil :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du den blir giftig den där, jag blir lite avundsjuk på Åsanisse-kunskaperna på motorbyggen som vissa på forumet besitter. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Ser att du förstärkt bakom motorfästet är det boxat eller en plåt? Blir det original gaffel och hjul eller sätter du in nåt stadigare?
Med 30% hjulspinn i starten ska du nog inte ha nån nackdel med tvåväxlat heller om det inte är en "norsk" powerglide med bara bort- och hemväxel? staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

Lordhelmet skrev:Du den blir giftig den där, jag blir lite avundsjuk på Åsanisse-kunskaperna på motorbyggen som vissa på forumet besitter. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Word! Själv är jag glad om jag klarar orginalfixet som min gamla Flinta behöver... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Och visst är Compacten snyggt designad, man blir sugen... :roll:
Det skulle annars vara en sådan där 70-tals "cykelmoppe" som var med i Raketsportsrepet i CM nu. Den har härlig attityd! oregonian_mornincoffee.gif <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det ett tändsystem till kina 4-takt motor?? (dirt bike) :roll:var har du inhandlat det? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar