Sida 2 av 8

Postat: 01 apr 2011, 09:16
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om kylaren hamnar innanför kåpan så kommer jag att fixa någon typ av friskluftsintag utöver kylfläkten, kanske även som du säger en plåt som styr in luft även till övriga motorn så kröken får sig en frisk fläkt då och då.

Jag håller helt med om att det är snyggare alla dar i veckan att gömma den så gott det går utan att kapa något i plåten någonstans, ska försöka göra det möjligt!

Kom gärna med fler tips om ni har några, ibland kan man köra fast i ett synsätt när man håller på med ett projekt så det kan vara bra att få lite nya ideér!

Ps. Inte bara jag som smygsurfar på jobbet verkar det som :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 apr 2011, 21:19
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova att lägga kylaren mot bakhjulet och ta upp kylkanaler under sadeln och framåt i sadel påten . <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 apr 2011, 22:21
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:prova att lägga kylaren mot bakhjulet och ta upp kylkanaler under sadeln och framåt i sadel påten .
Honda Goldwing och Rexxys f50 racer har kylaren monterat på sidan, det gäller att få luftströmmen att ta vägen genom kylaren, jag tänkte om du hade plats innanför dom bakre kåporna men det är kanske för tight. Frågan är hur du ska få det att inte synas så väl. :roll: annars skulle det ju ha varit rätt så diskret om den var monterad lite längre ner på frontkåpan. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 apr 2011, 07:52
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Herregud ett sånt projekt! Jag är grymt impad. slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 apr 2011, 08:08
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Duktig slöjdare :shock:
Svetsa ramen tät och dra kylvattnet i den.
Eller dubbel plåt i fotstegen med vatten mellan. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 apr 2011, 10:44
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glömde bort att skriva, JÄVLIGT häftigt bygge! :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 apr 2011, 16:48
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får tacka för trevliga kommentarer, alltid kul när ens alster uppskattas :)

Farsan hittade en gammal låda i gömmorna som satt som en smäck! Rymmer drygt 6 liter om man gör en tank som passar precis i!

Bild
(Har en sadel som har helt överdrag och som är lagomt patinerad som ska på sen)

Bild
:lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 apr 2011, 18:30
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på att scoteretten är känd för dålig kylning redan med orginal
motor så är det väl knappast troligt att någon anar oråd om du gör exta luftintag på kåpan. kylaren under kåpan och tanken i unikaboxen måste vara en bra ide.
gillar sleepers

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 apr 2011, 20:10
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja skulle doppa sving och allt de där i en matt klarlack så de ser slöjdat och riktigt grovt ut. :wink:

avgudar detta bygge då det är störtskönt! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 apr 2011, 05:54
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det här då , Nyfiken och väntar, väntar å väntar...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 apr 2011, 18:59
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ett tag sen det uppdaterades sist så tänkte visa att jag lever iallafall.

Bild
Köpte en till tändplatta för att knycka en spole ifrån, original satt den lilla spolen där för sig själv, fräste ner fästena så att jag kunde klämma in en spole till. Fick ut drygt 1 volt när jag körde runt motorn med mutterpickan som kanske snurrar 5-600rpm? Känns bra att jag fått ström iallafall! Blir väl batteri och voltregulator så man får stabil ström till kylfläkten.

Bild
Även smitt till ett växelstag, justerbart ifall det behövs.

Bild
Vajerstyrning till bromscylindern.

Utöver detta så har jag köpt en kylare till en derbi crossmoppe med kylfläkt och separat expansionskärl så jag kan montera kylaren liggandes, blev inga bilder på det då batteriet i kameran dog.. Men jag har klurat lite och som det ser ut nu så kommer kylaren och tanken rymmas innanför kåpan. Då med kylaren placerad i kåpan under pakethållaren med lite hål borrade för att släppa ut luften. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 apr 2011, 20:36
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har du inte dött iallfall 8)
Fint jobb som vanligt :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 apr 2011, 20:37
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjusigt! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 apr 2011, 07:11
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint seru :wink: Å snart klart verkar det som thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 apr 2011, 10:32
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar :)

Mjo det börjar ju bli klart, det som är kvar är väl få på kylaren och kylarslangar, svetsa om tanken, köpa ett batteri och få allt att lira med volregulator, laddrelä etc., köpa vajrar och lacka allt som ska lackas!

Sen är det ju alltid massa småpill som tar tusen gånger längre tid än man tänkt sig :P <!-- </EdIndex> --></div>