Sida 2 av 3

Postat: 13 apr 2011, 20:57
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack Roos! och alla andra för den delen. Conrad du verkar väldigt erfaren, vet du möjligt vis vad problemet på min compact är, eller åtminstone en gissning? det hade verkligen hjälpt om du ville dela med dej detta till mej som ännu är oerfaren. vad var trixet du pratade om för? :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2011, 20:34
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börja med att ta bort växelviren nere vid motorn och provkör. Spring igång den. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 09:10
av hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis.
Spring igång den utan växelwire ( = 2ans växel i hela tiden)
och se om den fortfarande "hugger". <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 18:15
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej, jag ska testa det :) förresten, vet ni hur mycket växellådsolja man ska ha i en compact? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 18:28
av Öryd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2 dl <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 18:35
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:En film av REXXY som jag hoppas att det är okej att jag länkar till :wink:

Del 1. http://www.youtube.com/watch?v=7JESWCvurMc

Del 2. http://www.youtube.com/watch?v=6P7PvJAP9I0&feature=related

Del 3. http://www.youtube.com/watch?v=y68uA6NsXZc&feature=related

Beskriver i detalj hur du klyver en Sachsmotor :)

dom filmerna tittade jag på när jag klöv min sachs viserligen en fläkt kyld tramp :D

http://www.crescentcompact.forum24.se/crescentcompact-about6.html

läste väven detta rexxy har skrivit :D han e grym <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 19:35
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bigge skrev:
Roos skrev:En film av REXXY som jag hoppas att det är okej att jag länkar till :wink:

Del 1. http://www.youtube.com/watch?v=7JESWCvurMc

Del 2. http://www.youtube.com/watch?v=6P7PvJAP9I0&feature=related

Del 3. http://www.youtube.com/watch?v=y68uA6NsXZc&feature=related

Beskriver i detalj hur du klyver en Sachsmotor :)

dom filmerna tittade jag på när jag klöv min sachs viserligen en fläkt kyld tramp :D

http://www.crescentcompact.forum24.se/crescentcompact-about6.html

läste väven detta rexxy har skrivit :D han e grym
Detta är vad jag skrivit hittils:

Klyva en Sachs
http://www.moppenet.nu/showthread.php/22-Hur-du-klyver-en-3-4-v%C3%A4xlad-sachsmotor-By-Rexxy

Skruva ihop en Sachs
http://www.moppenet.nu/showthread.php/23-Hur-man-skruvar-ihop-en-3-4-v%C3%A4xlad-sachsmotor-By-Rexxy

Växelinställning för Sachs 3-4vxl
http://www.moppenet.nu/showthread.php/7985-V%C3%A4xelinst%C3%A4llning-f%C3%B6r-Sachs-3-amp-4vxl-fot.

Trimningsguide.
http://www.moppenet.nu/showthread.php/21-Bonnetrimningsguide-By-Rexxy?p=98#post98

Dock är det några år sen jag skrev trimning och klyvningsguiden, så det är lite saker där man inte bör göra. :roll: T.ex att stoppa vevpartiet genom att trä en sak mellan vevstaken, helt fel! (Visste ju inte om det då) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 20:49
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack allihopa för hjälpen och tipsen! Jag testade att springa igång den 2:an i hela tiden med växelwiren urkopplad men den "hugger" fortfarande Är det något mer jag ska testa så skriv gärna det, det skulle uppskattas Tack för länkarna Rexxy dom kommer nog behövas. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 20:54
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riv isär! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2011, 22:46
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli conrad! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 apr 2011, 14:44
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, jag har en 2vxlad och dina guider är för 3-4vxlade <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 apr 2011, 15:58
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
anonym123 skrev:Rexxy, jag har en 2vxlad och dina guider är för 3-4vxlade
Dem var inte riktade just specifikt till dig, utan till hela forumet.

Men ända skillnaden är växellådan inne i motorn, som är ännu enklare på 2 vxl. Sådan stor skillnad är det inte! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 apr 2011, 16:35
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha jo jag vet.. Om det är som jag tror att det är nummer 39 på sprängskissen jag länkade då kommer det väl att vara uppenbart när man klyvt motorn att se om det är så på "taggarna" om dom liksom är avrundade? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 apr 2011, 23:22
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riv ner å ta kort å lägg upp här så får du nog hjälp med va du ska göra :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 apr 2011, 12:46
av anonym123
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra ide Bigge! jag ska börja klyva om några dagar :) <!-- </EdIndex> --></div>