Sida 2 av 2

Postat: 27 apr 2011, 21:15
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1200 våtpapper? Kan lika gärna gnida med papper, gör nästan lika mycket nytta. :roll:

Se till så kilspåret inte är uppflläkt (Går att fixa det med hammaren) och införskaffa dig ventilslippasta. Det är koningen som håller fast svänghjulet, inte krysskilen. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 apr 2011, 21:27
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hummm, på med slippasta, dit med svänghjulet och dra runt motorn samtidigt som man håller fast svänghjulet??

Eller gör man på något annat sätt?

Ursäkta frågan men slipat in svänghjul mot axelkoning är inget jag gjort i mina dagar. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 apr 2011, 21:37
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar hålla fast veven och vrida på svänghjulet fram och tillbaka några minuter. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2011, 16:38
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monterade dit nya tänddelarna och körde en sväng, ingen större skillnad i gångkulturen.
Stod hemma på gräsmattan och torrgasade lite.... Gissa vad...

Svänghjulsmuttern skruvade upp sig, efter kom svänghjulet och knäckte krysskilen rätt upp och ner i 2 delar.
Av trycket från svänghjulet blev det även gängpaj i ett par kåpor till fläktkylningen.

Sen så är spåret i axeltappen (för krysskilen) mer eller mindre kilformat längs med axeltappen., Spåret blir bredare ju längre ut mot svänghjulet man kommer.

Vevbyte nästa.... urk.

Eller så använder jag eländet som bojsänke... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2011, 22:07
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slipar du till axel perfekt efter svänghjulet och drar åt hårt så funkar det bra utan kil. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 maj 2011, 11:06
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror axeln är bortom räddning faktiskt. Det blir en ersättningsaxel. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 maj 2011, 16:40
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rev isär motoreländet häromdan. Gummit i packbox mot tändsidan hade bubblat sig, kändes allmänt halvmatt och ledsen, likaså axeln, fula spår mot boxens anliggning samt några repor. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jun 2011, 16:16
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja... Ny vev och nya packboxar gjorde susen för bottenregistret. Kickar igång på första kicken också. Behåller även det förbannade svänghjulet på plats också :mrgreen: :wink:

Bara att gasa tills det rasar :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 jun 2011, 19:08
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten nätt sväng blev det idag (Vännäs-pengfors-vännäs). Nog fan verkar det hålla ihop :wink: Motorn gillar höga varv, jadå :P <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 jun 2011, 23:26
av limporna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uch uch så bra :D :P <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 jun 2011, 00:39
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:En liten nätt sväng blev det idag (Vännäs-pengfors-vännäs). Nog fan verkar det hålla ihop :wink: Motorn gillar höga varv, jadå :P
Att ni inte stannade till och sa hej en snabbis. Ni körde ju bara en halvmeter ifrån Mona och mig som precis stod på vägen då ni passerade. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 jun 2011, 07:04
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Puchen skrev:En liten nätt sväng blev det idag (Vännäs-pengfors-vännäs). Nog fan verkar det hålla ihop :wink: Motorn gillar höga varv, jadå :P
Att ni inte stannade till och sa hej en snabbis. Ni körde ju bara en halvmeter ifrån Mona och mig som precis stod på vägen då ni passerade.
Ja huva, hur kan man bara åka förbi två så trevliga tjejer slider_help2.gif <!-- </EdIndex> --></div>