Åkej... ja, bredden på lamellen syns ju inte på bilden förstås men det borde i så fall jämna ut sig då momentet hela tiden minskar ju längre ut i periferin. En axel kan i princip lika gärna vara ihålig då materialet i centrum ändå inte klarar överföra kraften jämfört med materialet längre ut. <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Stor ytterdiameter på kopplingen, men tyvärr mycket "smala" lameller med väldigt liten greppyta. En sachslamell har väl 2½cm bred yta som greppar, Yamahalamellen har i bästa fall 1cm.56:an skrev:Konstigt att kopplingen vill slira, den ser ju inte för liten ut precis...
Förvisso bara två lameller men det har väl Sachs också?
PipaZ's Yamaha DTR Uppdatering 18/5 Mååååtår?:O
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du har ingen cylle,topp,fögge,kolv liggandes till DT?
<!-- </EdIndex> --></div>
Haha, det är nog de enda de duger tillRexxy skrev:DT motorena är ju inget att ha, men cylindrarna kommer väl till pass.Jag monterar dom på sachsmotorer!
http://img221.imageshack.us/img221/623/img1656htz.jpg

Du har ingen cylle,topp,fögge,kolv liggandes till DT?

har varit med om isärplockning av 3 dt motorer, och ingen har haft danken... som tur är så passar dankarna från styrkrononan på vanliga cyklar perfektG-son skrev:Det brukar knappt gå justera kopplingen så den fungerar om man glömt kulan du nämner, så de flesta gångerna är det rätt tydligt att något råkat bli galet.

Jag är nog närmre tiotalet renoverade DT-motorer, och alla har haft kvar den... Kanske är lokal okunnighet?Pop skrev:har varit med om isärplockning av 3 dt motorer, och ingen har haft danken... som tur är så passar dankarna från styrkrononan på vanliga cyklar perfekt

alla är köpte av bönder
och ska varit renoverade av någon innan, men som vanligt så är det max packboxar och kanske nya packningar som max bytta när 15 åringar "renoverar" <!-- </EdIndex> --></div>
G-son skrev:Jag är nog närmre tiotalet renoverade DT-motorer, och alla har haft kvar den... Kanske är lokal okunnighet?Pop skrev:har varit med om isärplockning av 3 dt motorer, och ingen har haft danken... som tur är så passar dankarna från styrkrononan på vanliga cyklar perfekt
alla är köpte av bönder

Kan ju ta den okompletta HusqvarnamotornPop skrev:PipaZ skrev:Haha, har faktiskt funderat på o sätta på någon ANNAN mootr än DT motornRoos skrev:Bara jag som tycker att det skulle vara fränt om han satte en
SachsMotor på den?
ta en med trampor då, så du får upp lite fart

-