Sida 2 av 2
Postat: 28 jun 2011, 12:45
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tag bort höger pedal. Kolla sedan var glappet är. Om glappet är i axeln eller den yttre hylsan som bromsarmen sitter på. Justera efter behov med brickor. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jun 2011, 12:54
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Tag bort höger pedal. Kolla sedan var glappet är. Om glappet är i axeln eller den yttre hylsan som bromsarmen sitter på. Justera efter behov med brickor.
Hela axeln rör sig, tog tag i tramporna (som sitter fast bra på axeln) och konstaterade då att hela paketet glider ut och in. Är det justering med brickor/shims som gäller även i det fallet? Sitter ju en bunt shims där redan men så är det ju original om jag minns rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jun 2011, 12:57
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skall inte vara axialglapp där! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jun 2011, 13:00
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Det skall inte vara axialglapp där!
Då tolkar jag det som "japp, shimsa tills glappet är borta"!?
Den gamle lådbrevbärarmoppen har nog rullat sina mil genom åren så den är säkert rätt sliten i motorn även om den faktiskt inte hugger på växlarna som de brukar göra. Den håller ettan i läge utan mankemang

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jun 2011, 13:20
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eller vänta nu.... själva axeln går väl inte att shimsa utifrån? Eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jun 2011, 17:44
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo innanför låsringen. <!-- </EdIndex> --></div>