MCB 1189. kört första leveransen med den idag!!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp låg utanför dörra när vi kom hem ifrån BILTEMA
Såg jätte fin ut men kolven som satt i passa inte alls i orginal cyllen så den måste vara ordentligt honad (borrad), eller så, orginalkolven glappar ganska bra å kolven som satt i går ju ganska trökt, men gör de nått om kolven går "för lätt" i cyllen? <!-- </EdIndex> --></div>

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->alldeles för lätt ska de ju inte gå. men ändå inte trögt, du känner ju om de e lite glapt. va kolven som va me för stor för din gamla cylle?? mät grna den ja skicka o tala om måttet. ja har inte borrat den o den var pluggad när ja fick fatt på den men de hade försökt få ur pluggen o även börjat borra pluggen så ja knacka ur den på något enkelt vis. hoppas iaf den ska funka så du inte köpt ngt förgäves. kan du inte ha den så betalar ja tillbaka kostnaderna!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
inte när du kör och det sliter in seg <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:anar att det blir tungstyrt då väl?sachs skrev:dra det hårtNiklasHögberg skrev:en fundering jag har e vad det skall vara för bultar till styrstagen?? skall det vara vanliga M8 med låsmutter?? för det kan ju inte vara något man drar åt för hårt med tanke på att man skall kunna styra!!
-
har sakterliga börjat bygga ihop framvagnen. skall montera lite stag och dylikt imorgon. skall bara skaffa bultar brickor och muttrar först sen monterar ja efter Katalogens bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
??sachs skrev:NiklasHögberg skrev:anar att det blir tungstyrt då väl?sachs skrev:dra det hårtNiklasHögberg skrev:en fundering jag har e vad det skall vara för bultar till styrstagen?? skall det vara vanliga M8 med låsmutter?? för det kan ju inte vara något man drar åt för hårt med tanke på att man skall kunna styra!!
har sakterliga börjat bygga ihop framvagnen. skall montera lite stag och dylikt imorgon. skall bara skaffa bultar brickor och muttrar först sen monterar ja efter Katalogens bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<!-- </EdIndex> --></div>
blev lite felNiklasHögberg skrev:??sachs skrev:NiklasHögberg skrev:anar att det blir tungstyrt då väl?sachs skrev: dra det hårt
har sakterliga börjat bygga ihop framvagnen. skall montera lite stag och dylikt imorgon. skall bara skaffa bultar brickor och muttrar först sen monterar ja efter Katalogens bilder.

-
dra allt hårt även bulten inre delen av busningen ska sita fast <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:förstod vad du menade med dra årt såg vad man skulle ha för bultar osv. såg även att det var gängat i fästhålen för styrstagen med mera. så nu förstod jag vad du menade.
-
ska den snurra i gummit eller vad?? har aldrig skruvat flakis förr så ja e ny på den sortens moped!! <!-- </EdIndex> --></div>sachs skrev:dra allt hårt även bulten inre delen av busningen ska sita fastNiklasHögberg skrev:förstod vad du menade med dra årt såg vad man skulle ha för bultar osv. såg även att det var gängat i fästhålen för styrstagen med mera. så nu förstod jag vad du menade.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
det vrider sig så lite så det är bara gummit som jobbar <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:ska den snurra i gummit eller vad?? har aldrig skruvat flakis förr så ja e ny på den sortens moped!!sachs skrev:dra allt hårt även bulten inre delen av busningen ska sita fastNiklasHögberg skrev:förstod vad du menade med dra årt såg vad man skulle ha för bultar osv. såg även att det var gängat i fästhålen för styrstagen med mera. så nu förstod jag vad du menade.
-
jag e somm sagt jätte nöjd hur som helst i värsta fall får jag borra upp den lite så den medföljande kolven passar ordentligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Mäter den till morgonen fötterna ligger på bordet sittandes framför tv:n med datorn i knät,NiklasHögberg skrev:alldeles för lätt ska de ju inte gå. men ändå inte trögt, du känner ju om de e lite glapt. va kolven som va me för stor för din gamla cylle?? mät grna den ja skicka o tala om måttet. ja har inte borrat den o den var pluggad när ja fick fatt på den men de hade försökt få ur pluggen o även börjat borra pluggen så ja knacka ur den på något enkelt vis. hoppas iaf den ska funka så du inte köpt ngt förgäves. kan du inte ha den så betalar ja tillbaka kostnaderna!!

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjorde ett ryck nu ikväll. så nu rullar den. monterade bromsaxlarna också. sen vart de montering av paralellstag. ska skaffa en bussning till styrstaget imorgon sen fungerar styrningen fint. hyfsad hjulinställning fick ja till också. lacken på den e inte den bästa nu men som sagt monterar ja den så ja har den komplett så kan ja renovera när ja vill. ska fixa till 4 bult imorgon med till ramen som ska vara M10x14 bara.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den kanske kommer se lite färgglad ut nu i början men de gör desamma så länge allt e i vettigt skick o fungerar bra. snart e de dags o sätta motorn i ramen o börja dra el på den!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sakta men säkert monteras de någon del i taget. nu e motorn på sin plats efter att ja kaffat distansplåt till den. vi får väl se när ja blir klar o kan köra den!!

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248