Vad är bäst Crescent moppe eller plastanka

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Här är ju en som säkert varenda 15-åring skulle vara nöjd med

http://community.webshots.com/photo/fullsize/2782207180029792635dxNHAw

Säkert nån här som vet vems det är
kan bara säga GRYM
Fy satan va cool!

Appropå plastankor, varför kan inte 15-åringarna hålla jämn gas när dom kör här i området???
Jag skiter i om dom kör trimmat bara dom inte kör på gångbanorna som idioter MEN fram för allt HÅLL JÄMN GAS! cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

P-plats.se skrev:
S_Compakt skrev:Här är ju en som säkert varenda 15-åring skulle vara nöjd med

http://community.webshots.com/photo/fullsize/2782207180029792635dxNHAw

Säkert nån här som vet vems det är
kan bara säga GRYM
Fy satan va cool!

Appropå plastankor, varför kan inte 15-åringarna hålla jämn gas när dom kör här i området???
Jag skiter i om dom kör trimmat bara dom inte kör på gångbanorna som idioter MEN fram för allt HÅLL JÄMN GAS! cocos_acc.gif
Har också reagerat på det... Varför i helvete måste man vrida fullt och släppa helt hela tiden?? Och varför tutas det frenetiskt hela tiden?

Har kört plastmoped ett par gånger, bl.a de modeller som alla femtonåringar tycket ät coolast och grymmas att köra m.m, och jag tyckte ingen av dom hade varesig bättre väghållning eller var roligare att köra än min compact...

Sen att dom låter som dammsugare... Haha...

När slutade BTW automatväxlade mopeder vara tjejmoppar? För alla kan ju inte köra runt på inplastade tjejmoppar frivilligt ida? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Lason skrev:
När slutade BTW automatväxlade mopeder vara tjejmoppar? För alla kan ju inte köra runt på inplastade tjejmoppar frivilligt ida?
Vad menar du? Att tjejer inte kan koppla och växla? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger helt klart att veteranmoped med stora hjul är det bästa man kan åka, näst bäst är väl modernare storhjuliga mopeder, fast det är inte lika coolt... 8) Jag provade min systerdotters Aprilia modell plastanka med 10-12" hjul med feta lågprofils asfalts däck, på deras grusväg :shock: Läskigt! Man sitter ju med fötterna framför sig vilket känns knepigt bara det, sen dom små hjulen halkar vart dom vill på gruset, o variomatic med båda bromsarna på styret. Då gäller det att hålla koll vilket handtag man ska klämma på så det inte blir en frivolt med pik ut i periferin :lol: Men annars så... duger dom väl. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

monark 50s skrev:Jag säger helt klart att veteranmoped med stora hjul är det bästa man kan åka, näst bäst är väl modernare storhjuliga mopeder, fast det är inte lika coolt... 8) Jag provade min systerdotters Aprilia modell plastanka med 10-12" hjul med feta lågprofils asfalts däck, på deras grusväg :shock: Läskigt! Man sitter ju med fötterna framför sig vilket känns knepigt bara det, sen dom små hjulen halkar vart dom vill på gruset, o variomatic med båda bromsarna på styret. Då gäller det att hålla koll vilket handtag man ska klämma på så det inte blir en frivolt med pik ut i periferin :lol: Men annars så... duger dom väl. :roll:
Jag tillhör dom som anser, oavsett årsmodell eller märke, att 15tums hjul är minimum för att få stabilitet och lättkördhet i maskinen.

På plastankorna som verkligen förtjänar namnet (alltså dom av scootermodell) så får man en känsla av att man ständigt svävar någon cm ovanför vägbanan på någon halkig och guppig form av luftkudde. Ingen riktigt känsla av att, vrider jag styret si eller så mycket åt höger så går moppen lika mycket åt det hållet.

Få av scootrarna har något som går att kalla väghållning. Pröva att vinkla ner en compact i en tight gruskurva, du klarar det förmodligen i närmare 25knyck även om där finns rullgrus. Gör detsamma med en plastanka och dom oroliga vägegenskaperna gör att du knappt vågar hålla styrfart. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker inte man kan jämföra två helt skilda världar :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågar man på ett sånt här moppeforum så får man till 99% svaret att gamla godingar är att föredra,
men om du går in på aeroxhemsidan så får du svaret till 99% att en plastmoped är att föredra,
Min åsikt är således att en moped är en moped bara den rullar och tar mig dit jag vill :lol:
Hur coolt det känns med respektive fordon det tvistar dom lärde än om :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar