Motorhistoriska Marknaden i Strängnäs 29-30 Juli

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Perfekt väder idag, lite mulet och en behaglig temperatur. Blev bara ett varv, Maja som förövrigt fyller 1 år idag var inte lika intresserad som jag :) Köpte lite Sachsprylar till bra priser. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma här, var och rota där i dag .fans inte så mycke tycker jag men hitta ett komplett bakhjul till E-typen för 300 som jag tycker var ok pris <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte det var en helt okej Marknad.
I och för sig har jag varit "borta" från mopedhobbyn i drygt 5 år, men jag upplever att prisnivån har gått ner igen efter den överhettning som var då i miten på 2000-talet när jag trappade ner mitt mopedinnehav.

här är några exempel från MHS-marknaden.
Bild
Säljaren begärde 1500:- för denna inkl. en oborrad Bing 17/10 förgasare.

Bild

Bild
Bra objekt för den som vill ha lite vinterpyssel. 70cc Athena-kit med Mikuni förgasare och 4-växlad motor, tyvärr dåligt penselmålad i en hemsk kulör.

Båda dessa objekt köptes av andra marknadssäljare, hoppas bara att de ej kommer att skrotas och säljas del för del. <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Uploaded with ImageShack.us

det var en bra marknad,hittade visserligen inga hastighetsmätare till SM50,men en hel del bra o ha till E-type,o inte var det dyrt heller.
,moppen var körbar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som du fyndat ordentligt christer... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grattis musköchrister grymt jobbat .du hittar ju alltid dom fina sakerna <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det gäller ju att ha lite tur oxå,å vara på rätt plats vid rätt tidpunkt, moppen köpte jag i kön fram till insläppet,stog på kärra fortfarande,så jag betalade och sa att jag hämtar den när han hade lastat av,hämtade den 1 tim senare,då säger han tat lungt,jag har lite grejor i bilen som du får med,då plockar han fram tanken och limpan, han tog inget extra betalt för dom grejorna,å moppen var billig prutade inte ens. det fanns en tuta till,men den missade jag,men den var trasig i tratten <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en gammal yz 80 (luftkyld)för en struntsumma 1200kr fullt fungerande cykel samt en späckhuggare för 200kr helnöjd men saknade en fördelare till gammelforden hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar