Sida 2 av 2
Postat: 09 aug 2011, 19:56
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å andra sidan så kör dom ju
Nascar på fullt spett rätt många varv å lääänge...
min 60 kubikare hade då inte speciellt lång inkörning...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 aug 2011, 19:59
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessutom är det skillnad på cylindrar. En ny NSU kunde ta ett år innan den började gå bra. Jag har svarvat gjutjärnscylindrar av olika slag och det är en stor variation på hårdhet i loppen. Det betyder att inkörningstiden är olika. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 aug 2011, 20:16
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Å andra sidan så kör dom ju
Nascar på fullt spett rätt många varv å lääänge...
Några timmar på fullgas vs. en 740 som körs 50 000 mil på vägarna innan den börjar dra lite olja... Nascar körs inte länge.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 aug 2011, 21:33
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:zappafan skrev:Å andra sidan så kör dom ju
Nascar på fullt spett rätt många varv å lääänge...
Några timmar på fullgas vs. en 740 som körs 50 000 mil på vägarna innan den börjar dra lite olja... Nascar körs inte länge.

Kör man som "folk"

så drar en bilmotor olja , även en ny <!-- </EdIndex> --></div>