Ljuddämpare vs ljuddämpare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
disktant skrev:det jag menar är att många saker kan skickas som brev i vadderad påse för en kostnad på 10-20 spänn
Men om jag (som bor ca 15km ut på landet) säljer t.ex. en packning till dig för 20kr +frakt
packningen får plats i ett vanligt kuvert med 6kr frimärke

Hur ska jag räkna ut pris+frakten

blir det 20+6(frimärket) =26kr

men kuvertet kostar väl nån krona

Sen soppan till bilen t.o.r. 3 mil = 3 lit. X 14kr = 42kr

Om jag ska ha 49kr i frakt så skriker du rakt ut att med posten kostar det bara 6 kr
Men vem betalar kuvertet och soppan (43kr)
om jag ska göra det så kostar det ju mig 43-26=17kr

Då är det ju bättre att jag slänger packningen så tjänar jag 17 kr <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm angående fratkostnader...så är det ibland helt otroligt hur vissa mänskor räknar.
Jag laggt ut lite saker på Tradera mest för att jag tänkte det var synd att slänga dessa.
Tillsaken skerv jag att uppskatde frakten till ca. 200kr. Vinnade budet som var EN KRONA
frågar mig om inte det går att skicka billigare.

Jag vet att denna rostfria tank jag sålde skulle gett mig minst 200kr i skrotpris(har inte kollat kanske är 400kr)
på skroten....vilket jag mailade köparen och sa att du är en vinnare iaf...pengarna på kontot direkt.
Jag tror inte att alla tänker rätt....då skall jag dessutom åka till bussgods..blablablba..mm...Herre gud... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hmm angående fratkostnader...så är det ibland helt otroligt hur vissa mänskor räknar.
Jag laggt ut lite saker på Tradera mest för att jag tänkte det var synd att slänga dessa.
Tillsaken skerv jag att uppskatde frakten till ca. 200kr. Vinnade budet som var EN KRONA
frågar mig om inte det går att skicka billigare.

Jag vet att denna rostfria tank jag sålde skulle gett mig minst 200kr i skrotpris(har inte kollat kanske är 400kr)
på skroten....vilket jag mailade köparen och sa att du är en vinnare iaf...pengarna på kontot direkt.
Jag tror inte att alla tänker rätt....då skall jag dessutom åka till bussgods..blablablba..mm...Herre gud... :twisted:
Du skulle svängt in till "Wippen" med den :wink: Tjänat in halva körsträckan 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar