<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FP50 och G50 har olika längd på staken så det är olika kolvhöjd
På FP50 passar Puchkolven men på G50 är det Flinta som gäller <!-- </EdIndex> --></div>
ILO, slö med tyskcylinder
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fel bestyckning låter det som, för litet munstycke. Har du för stort huvudmunstycke (för mkt öppnat om du har ställbart) så 4-taktar den. Huvudmunstycket styr fullgasen, medans nålen styr dellasten. <!-- </EdIndex> --></div>disktant skrev:ilogurra skrev:Det är en ilo!
återigen
varför låter den moooapphh moooaphhh med stor förgasare ?
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Finns det såna att få tag på?..Förutom på tradera etc..erlan skrev:<div><!-- <EdIndex> -->är det en sån här cylinder du har så är den på 1.7 hk.
Uploaded with ImageShack.us
tog mig friheten att låna bilden från oldies säljesannons.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
- ZVEZDA M50
Hej!
Jag har en Monaped med en cylinder som den i tråden, förgasare är en 15 mm Bing. Jag tycker att den är stark o smidig, absolut inte slö och orkeslös.
Samma cylinder användes på motorer med olika effektangivelse, 2 PS är det högsta jag sett. Vilket torde motsvara 5½ Hobbexkameler?
För att råda bot på problemet så blir det nog till att kontrollera grundläggande förutsättningar som redan påpekats i tråden.
Jag har en Monaped med en cylinder som den i tråden, förgasare är en 15 mm Bing. Jag tycker att den är stark o smidig, absolut inte slö och orkeslös.
Samma cylinder användes på motorer med olika effektangivelse, 2 PS är det högsta jag sett. Vilket torde motsvara 5½ Hobbexkameler?
För att råda bot på problemet så blir det nog till att kontrollera grundläggande förutsättningar som redan påpekats i tråden.
Tänk på att det kan vara samma kräm i dom olika JLO G50 motorerna men effekten är angiven på olika vis. På åkfordonsmotorer angives vanligen maxeffekt men på övriga motorer märks oftast motorn med den effekt som kan tas ut efter avsedda betingelser. Är det t.ex. ett elverk som går timtals i sträck måste effektuttaget vara lägre än maxeffekt om konstruktionen ska hålla.
- ZVEZDA M50