Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så du har hittat hit himler :wink:?
Ser bra ut :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Du grabben , du har rätta känslan så ös på bara, det där kan bli riktigt bra och du Hilmersson skit i gubbarna 8)
Tackar dom får tycka vad dom vill jag fortsätter bygga och uppdatera på detta forum ändå. :) <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med en nyare motor var upp till njutånger i måndags och köpte en moppe åt en polare och på den satt det en am 6 i hyperutförande eller vad det kallas med lika cylinderkit som du fanskapet var ju som att köra en 80cc cross reste upp sig på bakhjulet på 3an när man växlade och en annan väger ju bra nog med fränt blev själv ganska sugen och prova med nåt liknande på nåt bygge hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt, fortsätt bygga och uppdatera tråden, Hilmersson.
Motorn är jag inte insatt på, men FS1'an gillar jag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

cobra karlsson skrev:Kul med en nyare motor var upp till njutånger i måndags och köpte en moppe åt en polare och på den satt det en am 6 i hyperutförande eller vad det kallas med lika cylinderkit som du fanskapet var ju som att köra en 80cc cross reste upp sig på bakhjulet på 3an när man växlade och en annan väger ju bra nog med fränt blev själv ganska sugen och prova med nåt liknande på nåt bygge hälsn cobra
Jadå dessa motorer är riktigt potenta möjligtvis att Derbi motorn är bättre än Am6 i vissa fall men annars så är det samma skit hehe. :)
Raketsport skrev:Helt rätt, fortsätt bygga och uppdatera tråden, Hilmersson.
Motorn är jag inte insatt på, men FS1'an gillar jag.
Jag är inte insatt i dessa äldre mopeder över huvudtaget men jag tyckte att Fs1:an skulle bli det perfekta chassit till min motor dels för att den väger mycket mindre än original chassit till denna motor men fortfarande är stabil för sin vikt.

Tyvärr så har jag börjat kapa lite i ramen för att motorn ska få plats ordentligt med förgasaren och idag så får jag låna en svets som jag hoppas ska funka bra i så fall så har jag motor fästena klara idag. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 21/8

Tjena jag har nu kapat, borrat och slipat lite nu sitter motorn fast i två av tre fästen. Sen har kylaren fått sin plats också så nu börjar det likna någonting ignorera den fula crosstanken den ska jag inte ha söker efter en ny tank. Lite finjustering på motorfästena så blir det bra! :wub:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
TobbeHögberg

Inlägg av TobbeHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sälja orginalmotorn?? <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

TobbeHögberg skrev:Sälja orginalmotorn??
Gärna har en extra motor lite halvt komplett också har även två extra original cylindrar som jag kan tänka mig skicka med. Problemet är att packningen mellan blockhalvorna läcker annars går den bra. Om du fortfarande är intresserad kom med ett bud! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frånsett tanken så ser det j-t fint ut, en hemmagjord tank i alu skulle sitta fint , eller en långtank, kanske rent av den tank som satt på från början 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Frånsett tanken så ser det j-t fint ut, en hemmagjord tank i alu skulle sitta fint , eller en långtank, kanske rent av den tank som satt på från början 8)
Tack jag ska absolut inte ha den sitter på nu, Jag söker efter en ny gärna med original dekaler i fint skick. Känner mig lite osäker på att svetsa aluminium små saker i enkla svetslägen går bra dock. :) <!-- </EdIndex> --></div>
TobbeHögberg

Inlägg av TobbeHögberg »

Hilmersson skrev:
Gärna har en extra motor lite halvt komplett också har även två extra original cylindrar som jag kan tänka mig skicka med. Problemet är att packningen mellan blockhalvorna läcker annars går den bra. Om du fortfarande är intresserad kom med ett bud! :D
Det är intressant ska fundera ut ett bud så återkommer jag vart bor du??
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

TobbeHögberg skrev:
Hilmersson skrev:
Gärna har en extra motor lite halvt komplett också har även två extra original cylindrar som jag kan tänka mig skicka med. Problemet är att packningen mellan blockhalvorna läcker annars går den bra. Om du fortfarande är intresserad kom med ett bud! :D
Mvh
jag bor i Olshammar sju mil söder om Örebro, Såg nu att du bor i Kristinehamn så det är en bit att åka, men jag kan eventuellt skicka varorna. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lackade motorblocket idag vart helt okej men skulle ha plockat bort packboxen till kickaxeln, maskeringen vart inte så bra så den fick lite färg på sig. Men det gör ju inte så mycket, Sen fick jag veta att jag förmodligen inte får lämna tillbaka membranet som vart fel 1700kr rakt i sjön. Detta får jag kompensera med en Pvl analog tändning, men det verkar ju knappt vara någon skillnad ändå. :sad1:

Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tråkigt så uppdaterar lite, jag har köpt ett m-styre och ett dödmansgrepp Sedan har jag beställt delar från Twostroke, det vart en lång lista med massa småsaker men några intressanta saker fick jag med i listan också. Delarna lär komma tidigt nästa vecka så uppdaterar då.

TobbeHögberg

Inlägg av TobbeHögberg »

Hilmersson skrev:
TobbeHögberg skrev:
Hilmersson skrev:
Mvh
jag bor i Olshammar sju mil söder om Örebro, Såg nu att du bor i Kristinehamn så det är en bit att åka, men jag kan eventuellt skicka varorna. :)
ja de blir ju en bit undra om inte frakten blir dyr då får kolla upp de <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar