Ja när man kollar så ser det ju ut som om den bakre sitter där den "ska" så det kan ju inte vara något problem tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>bjo skrev:Den ska se svensk ut ja så främre fästena ska bort! För det är la bara kapa och lägga igen?Johan Lat skrev:Men skall du renovera den så den blir som en svensk kan du ju inte ha dubbelstötar på den?
Zündapp Sport Combinette 1965 renovering (bjo) FÄRDIG
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna Zündapp renovering är försenad till nästa vinter pga bilrenoveringar.
Men jag samlar även delar till framtida Dakotarenovering
Den ska bli av 1966 års utseende.
Här är delar jag har samlat på mig hittills:

(har även en slät plåt motstående sida verktygslocket liggandes, som bara fanns 66)
Men den är ju röd, då är det ju ingen 66:a tänker ni kanske? :S
Det är så att min blåa Dakota har ramnummer 6111..., så jag ska skära ut det ramnumret (från mopeden nedan) och svetsa på den röda ramen.

Det jag söker är en slät fin tank och rätt motor. Men jag lägger alla mina mynt på bilen nu, så denna renoveringen får vänta
<!-- </EdIndex> --></div>
Men jag samlar även delar till framtida Dakotarenovering

Den ska bli av 1966 års utseende.
Här är delar jag har samlat på mig hittills:

(har även en slät plåt motstående sida verktygslocket liggandes, som bara fanns 66)
Men den är ju röd, då är det ju ingen 66:a tänker ni kanske? :S
Det är så att min blåa Dakota har ramnummer 6111..., så jag ska skära ut det ramnumret (från mopeden nedan) och svetsa på den röda ramen.

Det jag söker är en slät fin tank och rätt motor. Men jag lägger alla mina mynt på bilen nu, så denna renoveringen får vänta

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu får det hända nått, en nyrenoverad moped till sommaren är målet!
Har plockat ner allt i molekyler och börjat slipa/renovera. Efter att ha slipat två bilar för hand senaste året är jag sugen på att blästra moppen, är det värt? Och ja det är aluminium så ska vara försiktig!
När jag kollar på bilder från när den satt ihop ser det ut som att framgaffeln lutar för mycket, vad kan det bero på? När allt ligger löst nu så är allt rakt.

Nya fyrväxlade motorn

Fått fram gamla lacken så jag vet var randen ska vara

Och här är allt som ska slipas
Ägarna före hade spacklat igen "gropen" där Zündappmärket skulle vara på tanken 
<!-- </EdIndex> --></div>
Har plockat ner allt i molekyler och börjat slipa/renovera. Efter att ha slipat två bilar för hand senaste året är jag sugen på att blästra moppen, är det värt? Och ja det är aluminium så ska vara försiktig!
När jag kollar på bilder från när den satt ihop ser det ut som att framgaffeln lutar för mycket, vad kan det bero på? När allt ligger löst nu så är allt rakt.

Nya fyrväxlade motorn

Fått fram gamla lacken så jag vet var randen ska vara

Och här är allt som ska slipas

-
- Kontakt:
-
- Kontakt: