En ganska genomgripande 517-renovering (rubrik ändrad)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bak är det omekrat och så där, men fram är det NOS, eller nära på. Jag vet inte hur det blivit liggande men det verkar aldrig ha varit monterat. Kanske fanns det komplett-hjul att köpa eller så har det nån transportskada som inte går att se. Det låg inslängt bak i en fiskbil med Saab-delar på Backamo och hade en gammal etikett från en cykelaffär runt ena ekern. Hundrafemtio spänn med däck och allt... så jag slog till direkt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
150 pix, det var ett fynd! Men vänta nu... en lättare renovering skrev du ju i början av trådenLolalola skrev:Bak är det omekrat och så där, men fram är det NOS, eller nära på. Jag vet inte hur det blivit liggande men det verkar aldrig ha varit monterat. Kanske fanns det komplett-hjul att köpa eller så har det nån transportskada som inte går att se. Det låg inslängt bak i en fiskbil med Saab-delar på Backamo och hade en gammal etikett från en cykelaffär runt ena ekern. Hundrafemtio spänn med däck och allt... så jag slog till direkt.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*host host* Har jag sagt det... det kan jag aldrig tänka mig. 
Jo jag har bytt lite. Hjul, lamphus, bakskärm, vagga, stötdämpare, kedjeskydd och motor. Sen så har jag köpt till lite kåpor och sånt där också. Men resten är helt orört. Ja, förutom hellackering.
<!-- </EdIndex> --></div>

Jo jag har bytt lite. Hjul, lamphus, bakskärm, vagga, stötdämpare, kedjeskydd och motor. Sen så har jag köpt till lite kåpor och sånt där också. Men resten är helt orört. Ja, förutom hellackering.

- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En fråga rakt ut:
Det där fästet med gummibussningen som motorn liksom hänger i ramen med, det finns ju i olika längder. Jag har haft fyra stycken men ett skickade jag med en motor som jag sålde och två gick åt när jag bytte motor i min Monarscoot. Ni förstår säkert... att det jag har kvar är FEL!
Vad skall det vara för längd på det till 517 tro? Mitt är ganska precis 12 cm i c/c och alldeles för kort. Vad för längd skall jag hålla utkik efter eller ta och tillverka? <!-- </EdIndex> --></div>
Det där fästet med gummibussningen som motorn liksom hänger i ramen med, det finns ju i olika längder. Jag har haft fyra stycken men ett skickade jag med en motor som jag sålde och två gick åt när jag bytte motor i min Monarscoot. Ni förstår säkert... att det jag har kvar är FEL!
Vad skall det vara för längd på det till 517 tro? Mitt är ganska precis 12 cm i c/c och alldeles för kort. Vad för längd skall jag hålla utkik efter eller ta och tillverka? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja om man satte på högre bak så skulle ju faktiskt motorn tillslut vinkla ner sig... iofs ihop med resten av moppen, men då får man ju höja rejält. Men fäste från sportcombinette låter vettigt. Jag har ju haft en massa sånt och jag minns att på min Combinette (alltså inte sport) så fick jag fatt på ett långt som gjorde tvärt om med motorn. Antagligen från en 517 eller nåt. Jag får kolla upp det här.
Edit:
Det verkar som om jag har ett långt fäste. Åtminstone längre än det till Combinetterna. Jag var ute och mätte nu och dessa tycks vara elva centimeter mellan hålen. Det jag bråkar med är ju tolv. Mystiken tätnar. <!-- </EdIndex> --></div>
Edit:
Det verkar som om jag har ett långt fäste. Åtminstone längre än det till Combinetterna. Jag var ute och mätte nu och dessa tycks vara elva centimeter mellan hålen. Det jag bråkar med är ju tolv. Mystiken tätnar. <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor