80cc topspeed Sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Svänghjulet passade klockrent!
Tändplattan passade inte direkt, men den var skrämmande likt sachs!Esso skrev:Hur passar det då? bara att skruva dit ellerRexxy skrev:Nytt tändsystem monterat! Men inte monterat till 100% än...

Svänghjulet passade klockrent!
Tänkte lägga avgasröret på 12-13000rpm. Cylindern har 17 kataloghästar, så c:a 12-13 ärliga hästar? <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Hur mycket kommer den att varva, hur många hk, ser häftigt ut mvh Alf Johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är den provkörd. Den går fortfarande på bensin, och jag har inget mindre munstycke. Ska köra på etanol, så det är onödigt att skaffa mindre munstycken när jag ändå behöver större senare. Och cylindern ska ju köras in lite. 
http://www.youtube.com/watch?v=GRdUWrGLzBU
<!-- </EdIndex> --></div>

http://www.youtube.com/watch?v=GRdUWrGLzBU

Så jag hoppas på 100+. Jag har ju nu sachs originalpipa, ska bygga avstämt senare när studebidraget ramlar in. Är ju endast 19...
Det där var c:a 60km/h, som den gjorde utan problem...alf-johan skrev:Rexxy, Häftigt, hur fort kommer den att gå tror duRiktigt vacker sång i den, grattis

Så jag hoppas på 100+. Jag har ju nu sachs originalpipa, ska bygga avstämt senare när studebidraget ramlar in. Är ju endast 19...

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var ner till bussgods i västerås igår för att hämta ut min EKF-motor. Det stod på nätet att dem stängde klockan 18.00. Så klockan 17.20 kom jag dit, och då står det på dörren. Öppet 8.00 - 17.00! Dem jävlarna stängde kl 17.00!! Då blev jag inge vidare glad...
Gick upp tidigt i morse för att åka till bussgods... Då har dem STÄNGT lördagar och söndagar... Så jag får vänta tills på måndag innan jag kan hämta det j*vla paketet!
Gick upp tidigt i morse för att åka till bussgods... Då har dem STÄNGT lördagar och söndagar... Så jag får vänta tills på måndag innan jag kan hämta det j*vla paketet!

Jag fick tomma ekf-block, EKF vevparti och en sprillans ny athena 80cc.
Han fick av mig tomma 3-4vxl block, top racing veven och stage6 R cylindern. Plus kylare och vattepumpen då jag inte behöver dem nu.
4 vxl lådan och 4 lamellskopplingen behöll jag själv, som ska monteras i EKF'n.
Jag hade tur. Var en kille som ville ha en svensksåld motor att tävla med, så han frågade mig om jag ville byta min motor mot en ekf motor. Efter mycket funderingar gick jag med på det.zappafan skrev:Vars gräver ni upp alla EKF:er, tyska E-bay eller kompisar? tycker det är sällan man ser nån till salu...
Jag fick tomma ekf-block, EKF vevparti och en sprillans ny athena 80cc.
Han fick av mig tomma 3-4vxl block, top racing veven och stage6 R cylindern. Plus kylare och vattepumpen då jag inte behöver dem nu.
4 vxl lådan och 4 lamellskopplingen behöll jag själv, som ska monteras i EKF'n.

Sen kan man ju alltid undra om Rexxys moppebilder klarar av att gå under "Family safe"
http://www.tradera.com/Sachs-50-4-EKF-auktion_96026518zappafan skrev:Vars gräver ni upp alla EKF:er, tyska E-bay eller kompisar? tycker det är sällan man ser nån till salu...
Sen kan man ju alltid undra om Rexxys moppebilder klarar av att gå under "Family safe"