80cc topspeed Sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur mycket kommer den att varva, hur många hk, ser häftigt ut mvh Alf Johan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:
Rexxy skrev:Nytt tändsystem monterat! Men inte monterat till 100% än...
Hur passar det då? bara att skruva dit eller :?:
Tändplattan passade inte direkt, men den var skrämmande likt sachs! :shock:
Svänghjulet passade klockrent!
alf-johan skrev:Hur mycket kommer den att varva, hur många hk, ser häftigt ut mvh Alf Johan :shock:
Tänkte lägga avgasröret på 12-13000rpm. Cylindern har 17 kataloghästar, så c:a 12-13 ärliga hästar? <!-- </EdIndex> --></div>
164anders

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vore kanske något med en AM6 tänding, pratade med en annan kille som påstod att KOKUSAN tändingen är en eftermarknadständning till AM6 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är den provkörd. Den går fortfarande på bensin, och jag har inget mindre munstycke. Ska köra på etanol, så det är onödigt att skaffa mindre munstycken när jag ändå behöver större senare. Och cylindern ska ju köras in lite. :)

http://www.youtube.com/watch?v=GRdUWrGLzBU
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, Häftigt, hur fort kommer den att gå tror du :?: Riktigt vacker sång i den, grattis slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

alf-johan skrev:Rexxy, Häftigt, hur fort kommer den att gå tror du :?: Riktigt vacker sång i den, grattis slider_victory.gif
Det där var c:a 60km/h, som den gjorde utan problem... :roll:
Så jag hoppas på 100+. Jag har ju nu sachs originalpipa, ska bygga avstämt senare när studebidraget ramlar in. Är ju endast 19... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror säkert att 100 strecket inte blir några problem, det kan man se redan nu mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn är bytt emot en 80cc ekf, som jag snart ska hämta hos bussgods i västerås. :wink:

Ramen ser ut såhär nu.
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förbannat frän :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja Rexxy, det blir (GULDFISK) thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var ner till bussgods i västerås igår för att hämta ut min EKF-motor. Det stod på nätet att dem stängde klockan 18.00. Så klockan 17.20 kom jag dit, och då står det på dörren. Öppet 8.00 - 17.00! Dem jävlarna stängde kl 17.00!! Då blev jag inge vidare glad...

Gick upp tidigt i morse för att åka till bussgods... Då har dem STÄNGT lördagar och söndagar... Så jag får vänta tills på måndag innan jag kan hämta det j*vla paketet! hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner igen det där , här där jag bor stänger dom 16:00
jag åkte då dit straxt efter 15 .. stängt som f-n
det hände också på en fredag <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->offtopic Vars gräver ni upp alla EKF:er, tyska E-bay eller kompisar? tycker det är sällan man ser nån till salu... slider_help2.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

zappafan skrev:offtopic Vars gräver ni upp alla EKF:er, tyska E-bay eller kompisar? tycker det är sällan man ser nån till salu... slider_help2.gif
Jag hade tur. Var en kille som ville ha en svensksåld motor att tävla med, så han frågade mig om jag ville byta min motor mot en ekf motor. Efter mycket funderingar gick jag med på det.

Jag fick tomma ekf-block, EKF vevparti och en sprillans ny athena 80cc.

Han fick av mig tomma 3-4vxl block, top racing veven och stage6 R cylindern. Plus kylare och vattepumpen då jag inte behöver dem nu.

4 vxl lådan och 4 lamellskopplingen behöll jag själv, som ska monteras i EKF'n. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

zappafan skrev:offtopic Vars gräver ni upp alla EKF:er, tyska E-bay eller kompisar? tycker det är sällan man ser nån till salu... slider_help2.gif
http://www.tradera.com/Sachs-50-4-EKF-auktion_96026518

Sen kan man ju alltid undra om Rexxys moppebilder klarar av att gå under "Family safe" staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar