Lasse Väss olika båt projekt ;-)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har sett dom. :cry:
Annars båten på bilden, Monark hade en del problem vid gjutningen av båten. Den negativa aktern blev problemet. Dom fick göra gjutformen delbar. Man kan se en gjutskarv i gelkoten från för till akter. Den blev dyr att tillverka.
Jag tror det satt en MD 2b i båten orginal.
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är lik Monark 690 i skrovet. Monarkbåtarna från 70-talet var rejält byggda. Jag hadde en Monark 585 för 20 år sen. Tjock i plasten och tung som f-n jämfört med andra i klassen. Bara Uttern 590 som kunde matcha den vikten. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De flesta båtformar är ju delbara på mitten långskepps. Det var eller är inga problem med det. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Conrad Engström skrev:Fy! att låta en så fin båt ligga på det viset.
Tror det är en variant på Monark-Crescent 600 (Lågruff)

Ja, det är fruktansvärt :evil: dessutom har den legat där sedan någongång på 90-talet.
Första gången jag såg den var hösten -00 då min nyblivna fjälla (Lena som nu är min fru) var ute och åkte en tur nerefter Siljan, kommer ihåg då att jag skrek #Vem f:n låten Crescent snipa ligga så där.. :shock: #
Den där ska bli min någongång 8) och nu efter 11 år har jag hittat ägaren :lol: Men det är väl nu det svåra börjar, ägaren är känd i byn för att aldrig sälja någonting... men men.. jag har i allafall fått ett "Kanske då"
:wink:

Det har setat en diesel i den, men någon har bytt till en bensinsnurra som iof. är sönderplockad (något för skogsbrynet :wink: )

Ska se om jag hittar gubben i dag så vi kan börja förhandla 8)

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he lasse finns det nån lämplig sachs du kan stoppa i snipan eller..borde behövas minst två tvillingmonterde EKF rovor till den där.. :mutt: behöver du nåt bojsänke när den är klar kan du alltid använda nån Z-måtår... staff_gemini-1.gif

Hoppas du får köpa Båten synd att den ska stå och förfalla..dessutom skulle det vara kul och följa förvandlingen här på forumet oxå.. :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketaren skrev:
Hoppas du får köpa Båten synd att den ska stå och förfalla..dessutom skulle det vara kul och följa förvandlingen här på forumet oxå.. :thumb:
Ja, vi håller tummarna :D Jäklar va det ska snickras och skruvas då :lol:

(Det blir en 6vxl 80cc med racepipa i den) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De går f:n så trögt i förhandlingarna :x mitt första bud tillbakavisades ganska omg. Vet inte hur högt man ska gå... vi får se vi får se.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske en flaska sprit att hala fram under nästa förhandling... när han häller upp kaffet gör du en triumferande rörelse mot innerfickan och vips så är allt i lås....!?kanske!! hoppas du får loss den för den har ju potensial... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom där gubbarana som inte säljer något kan va ganska jobbiga, känner en som inte (säljer något) ville köpa en endurohoj men Icke sa nicke, bara att glömma :( <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:Dom där gubbarana som inte säljer något kan va ganska jobbiga, känner en som inte (säljer något) ville köpa en endurohoj men Icke sa nicke, bara att glömma :(
Ja, dom är sega som f:n , (ägaren har minst fem tomter i Nusnäs , och alla är överfulla med "Skrot" eller andra prylar, bla, skrotbilar till förbannelse. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dom flesta resonerar så ,att varför sälja när man en gång köpt, eller hur?och sen kan prylarna stå och rosta sönder :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas du får till en affär! Vore synd att låta den stå och förstöras. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketsport skrev:Hoppas du får till en affär! Vore synd att låta den stå och förstöras.
Sitter beredd med ett nytt lite högre bud . bara jag får tag på`n 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som det sitter en Albin O 1 eller O 11 Det fins delar till den. Men den är för klen. Minst 20 hp <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->O21 kanske!?
Fors Marin här i Göteborg har allt som går att få tag på till Albinmotorer och en del andra också förresten. Han renoverar och nytillverkar mm eller rättare sagt tar fram sådana saker. Stefan Ström heter han som äger firman. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar