<!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Jag har sett dom.
Annars båten på bilden, Monark hade en del problem vid gjutningen av båten. Den negativa aktern blev problemet. Dom fick göra gjutformen delbar. Man kan se en gjutskarv i gelkoten från för till akter. Den blev dyr att tillverka.
Jag tror det satt en MD 2b i båten orginal.
Lasse Väss olika båt projekt ;-)
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är lik Monark 690 i skrovet. Monarkbåtarna från 70-talet var rejält byggda. Jag hadde en Monark 585 för 20 år sen. Tjock i plasten och tung som f-n jämfört med andra i klassen. Bara Uttern 590 som kunde matcha den vikten. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
- Lasse väss
- Forumsponsor
Ja, det är fruktansvärt
dessutom har den legat där sedan någongång på 90-talet.
Första gången jag såg den var hösten -00 då min nyblivna fjälla (Lena som nu är min fru) var ute och åkte en tur nerefter Siljan, kommer ihåg då att jag skrek #Vem f:n låten Crescent snipa ligga så där..
#
Den där ska bli min någongång
och nu efter 11 år har jag hittat ägaren
Men det är väl nu det svåra börjar, ägaren är känd i byn för att aldrig sälja någonting... men men.. jag har i allafall fått ett "Kanske då"

Det har setat en diesel i den, men någon har bytt till en bensinsnurra som iof. är sönderplockad (något för skogsbrynet
)
Ska se om jag hittar gubben i dag så vi kan börja förhandla

<!-- </EdIndex> --></div>
Tror det är en variant på Monark-Crescent 600 (Lågruff)Conrad Engström skrev:Fy! att låta en så fin båt ligga på det viset.
Ja, det är fruktansvärt

Första gången jag såg den var hösten -00 då min nyblivna fjälla (Lena som nu är min fru) var ute och åkte en tur nerefter Siljan, kommer ihåg då att jag skrek #Vem f:n låten Crescent snipa ligga så där..

Den där ska bli min någongång

Det har setat en diesel i den, men någon har bytt till en bensinsnurra som iof. är sönderplockad (något för skogsbrynet

Ska se om jag hittar gubben i dag så vi kan börja förhandla

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he lasse finns det nån lämplig sachs du kan stoppa i snipan eller..borde behövas minst två tvillingmonterde EKF rovor till den där..
behöver du nåt bojsänke när den är klar kan du alltid använda nån Z-måtår... 
Hoppas du får köpa Båten synd att den ska stå och förfalla..dessutom skulle det vara kul och följa förvandlingen här på forumet oxå..
<!-- </EdIndex> --></div>

Hoppas du får köpa Båten synd att den ska stå och förfalla..dessutom skulle det vara kul och följa förvandlingen här på forumet oxå..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Lasse väss
- Forumsponsor
Jäklar va det ska snickras och skruvas då 
(Det blir en 6vxl 80cc med racepipa i den) <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, vi håller tummarnaRaketaren skrev:

(Det blir en 6vxl 80cc med racepipa i den) <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
- Lasse väss
- Forumsponsor
Ja, dom är sega som f:n , (ägaren har minst fem tomter i Nusnäs , och alla är överfulla med "Skrot" eller andra prylar, bla, skrotbilar till förbannelse. <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Dom där gubbarana som inte säljer något kan va ganska jobbiga, känner en som inte (säljer något) ville köpa en endurohoj men Icke sa nicke, bara att glömma
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->O21 kanske!?
Fors Marin här i Göteborg har allt som går att få tag på till Albinmotorer och en del andra också förresten. Han renoverar och nytillverkar mm eller rättare sagt tar fram sådana saker. Stefan Ström heter han som äger firman. <!-- </EdIndex> --></div>
Fors Marin här i Göteborg har allt som går att få tag på till Albinmotorer och en del andra också förresten. Han renoverar och nytillverkar mm eller rättare sagt tar fram sådana saker. Stefan Ström heter han som äger firman. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60