Nej. jag vet att tråden inte är spec seriös. Men ändå, alltid likadant varje gång någon lägger upp något, då ska alla gå runt ämnet, och inte tillföra något. <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Haha... du skojar va?Neifelheim skrev:Helt seriöst nu, kan folk sluta pladdra massa skit och hjälpa Hasse istället?! Konstant gå runt ämnet och göra massa OT, men ingen hjälper till istället.
Hasse : jag har inte kunskap nog att hjälpa dig i denna fråga, hoppas du finner någon som kan! Mvh
Uppgradering !
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Nä, stopp nu, här ska vi INTE skoja, här ska vi göra ett seriöst försök att förbättra min motor.
Jag har t.ex fått förslag om stora vedklabbar, förstod inte hur man ökar effekten med dom.
Men jag äger ju lite skog så material finns.... <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle skrev:
Haha... du skojar va?
Nä, stopp nu, här ska vi INTE skoja, här ska vi göra ett seriöst försök att förbättra min motor.
Jag har t.ex fått förslag om stora vedklabbar, förstod inte hur man ökar effekten med dom.
Men jag äger ju lite skog så material finns.... <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har sett många som försökt,men ingen som lyckats.
Billigast och enklast är nog ett motorbyte.
En 2 vxl rekomenderas som instegsmodell.
Lycka till nu
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag får tyvärr göra dej besviken Hasse,det går nog inteHasse skrev:Pälle skrev:
Haha... du skojar va?
Men jag äger ju lite skog så material finns....

Lycka till nu

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Nja, selma! saxonette är nog mer lagom som instegsmodell när det gäller Hasse.selma skrev:Jag får tyvärr göra dej besviken Hasse,det går nog inteHasse skrev:Pälle skrev:
Haha... du skojar va?
Lycka till nu

Det tror jag blir en lagom mix av effekt och mekvänlighet som passar Hasse perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
Men Selma, tror du inte Hasse tar sig lite vatten över huvudet om han ska starta med en 2-växlad? De är ganska kraftfulla och komplicerade att jobba med. Jag tror hellre han borde börja med en Sachsonette, gärna med den gamla hederliga 0,8 hk cylindern.selma skrev:Jag får tyvärr göra dej besviken Hasse,det går nog inteHasse skrev:Pälle skrev:
Haha... du skojar va?
Lycka till nu
Det tror jag blir en lagom mix av effekt och mekvänlighet som passar Hasse perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror tyvärr en saxonette blir för avancerad,väljer han 2 vxl så kan Hasse få god hjälp här på forumet.
Vi ska guida Hasse under vintern så han når sina drömmars mål,en 30+ moppe att färdas på under vårens rally.
Men det gäller att ta tag i det direkt nu Hasse,släpp dina andra funderingar.
Vi ska guida Hasse under vintern så han når sina drömmars mål,en 30+ moppe att färdas på under vårens rally.

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
- Lasse väss
- Forumsponsor
Som Selma säger, sätt igång på momangen Hasse! Det här kommer att bli en utmaning för dig så det är lika bra att du börjar på en gång.
Kanske börja med att läsa på om Sachsmåtorns historia, det gäller ju att förstå hur ingenjörerna tänkte när de skapade denna best. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, du kanske har rätt Selma. Någon kunnig inom området får väl öppna en telefonsupport så att Hasse kan få all den hjälp han kommer att behöva.selma skrev:Tror tyvärr en saxonette blir för avancerad,väljer han 2 vxl så kan Hasse få god hjälp här på forumet.
Som Selma säger, sätt igång på momangen Hasse! Det här kommer att bli en utmaning för dig så det är lika bra att du börjar på en gång.
Kanske börja med att läsa på om Sachsmåtorns historia, det gäller ju att förstå hur ingenjörerna tänkte när de skapade denna best. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Nu har plötsligt denna tråd spårat ur. Här ber man vänligt om tips för fart och kvalitetshöjning
på min moppe och så håller ni bara på och fjantar er.
Jag känner mig kränkt.

Förstå hur dom INTE tänkte menar du väl. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag känner mig kränkt.

Tack, men jag är nykterist.Lasse väss skrev: Öl, Wiskey ingår
Pälle skrev:, det gäller ju att förstå hur ingenjörerna tänkte när de skapade denna best.
Förstå hur dom INTE tänkte menar du väl. <!-- </EdIndex> --></div>
Nä, nu förstår jag inte hur du inte tänker Hasse. <!-- </EdIndex> --></div>Hasse skrev:Nu har plötsligt denna tråd spårat ur. Här ber man vänligt om tips för fart och kvalitetshöjning
Jag känner mig kränkt.![]()
![]()
Tack, men jag är nykterist.Lasse väss skrev: Öl, Wiskey ingår
Pälle skrev:, det gäller ju att förstå hur ingenjörerna tänkte när de skapade denna best.
Förstå hur dom INTE tänkte menar du väl.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker inte jag fått nått vettigt tips här så nu ska jag prova hos spruttraiders eller blöjnet istället.
Jag låser denna tråd nu.

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Jag låser denna tråd nu.

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Tack, men det måste vara bolt on, jag har tummen centralt placerad i handen.
Nä, nu har jag nog fjantat mig klart i denna tråd. Men roligt var det med lite reaktioner. <!-- </EdIndex> --></div>
vodka skrev:enklast att trimma lite moderat är att klämma dit en sachs cylle 2,9 från ekf bkf eller akf, gissar att den skulle gå att anpassa då bultdelningen är ganska nära varandra.
Tack, men det måste vara bolt on, jag har tummen centralt placerad i handen.

Nä, nu har jag nog fjantat mig klart i denna tråd. Men roligt var det med lite reaktioner. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört veteranmoppe sedan våren 2006. Första åren med Puch sedan med Zundapp.
Jag har endast blivit frånkörd av en sachs en gång, det var 2007 då en compact körde ifrån min Florida.
Då har jag väl totalt kört minst 50 mopperallyn.
Jag har endast blivit frånkörd av en sachs en gång, det var 2007 då en compact körde ifrån min Florida.
Då har jag väl totalt kört minst 50 mopperallyn.