Sida 2 av 2
Postat: 03 mar 2009, 22:47
av Amazon_jerka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte exakt vad den kostar då jag skickar med saker från jobbet och har det som löneförmån.
Men kan kolla upp priset på det. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 mar 2009, 23:08
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att ha en högglanspolerad motor är roligt och fint dem första veckorna. Sen tröttnar man på att polera den.
Min gamla 3 petare.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 mar 2009, 23:16
av Amazon_jerka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men då har man ju gjort det värsta slip jobbet inför lackering.
Är ju bara att matta ner och grunda. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 mar 2009, 23:34
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sant!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 mar 2009, 08:32
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt otrolig motor du har där "Amazon_jerka"!!!
Har själv en sådan motor jag håller på och renoverar men bilen har gått före nu ett tag. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2009, 21:02
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Instämmer med de flesta, full poäng

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jul 2009, 01:37
av Amazon_jerka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men tyvärr var motorn skrot!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ett hål i vevhuset i högra halvan satte stopp för den motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 jul 2009, 22:07
av Cadillac
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite fusk är det ju att lämna in det på chromening, men blästrade du allt innan kormningen? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jul 2009, 09:52
av mocklarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Har någon provat med klarlack, för att slippa oxidering Mvh Alf-Johan

hej!
jag har klarlackat mina polerade motorkåpor på sachsen

men man förlorade en hel del glans på detta

men i gengäld så slipper jag ju putsa varje vecka
vad menas med kromatering?? är det samma som förkromning?
mvh mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>