Sida 2 av 4
Postat: 23 okt 2011, 21:27
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fins under moppar och Pelles mopps <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 okt 2011, 21:08
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det nån nätbutik för röjsågsdelar? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 okt 2011, 21:31
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev:Finns det nån nätbutik för röjsågsdelar?
Här har du lite Go-kart prylar, men jag skulle rekommendera E-bay.
http://www.radne.se/Store/Product/ProductList.aspx?CategoryID=30 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 okt 2011, 21:32
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp!
www.radne.se
Står dock inte storlek på vissa.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 okt 2011, 19:48
av Mats T
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev:Conrad Engström skrev:Cylindern med sågförgasaren, sitter på en tvåpet.
Svar ja

och den varvar rätt skapligt! Lite seg på låga varv, men när det väl börjar snurra på så vill den aldrig sluta.
Har toppfart kollats Ännu

När det gäller 2 växlad blir det intressant!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 okt 2011, 22:46
av igmab
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite olika bromsningar som vi gjort.
Effekterna är mätta på hjulet.
Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
Sachs 60cc (portad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
- 7,4hk (går riktigt bra)
Puch 70cc K-star (portad) med 18mm Dellorto, 28-böj och Fuego-dämpare.
- 7,1hk
Puch 75cc Metrakit (liite höjd avgasdur.) med 21mm Dellorto, Zundapp-pipa från VRM.
- 8,2hk
Puch 78cc (Athena/Hercules, oportad) med 24mm Mikuni, Zundapp-pipa från VRM.
- 11,3hk
/Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 04:16
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
igmab skrev:Lite olika bromsningar som vi gjort.
Effekterna är mätta på hjulet.
Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
Sachs 60cc (portad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
- 7,4hk (går riktigt bra)
/Martin
Inga med 32krök?
När jag bytte från orginal 28 till 32 med effektdämpare på Lilarosa så ökade hastigheten med 10km/h <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 10:59
av Matte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För den som vill labba med en motersågsförgasare kan jag rekommendera ett besök hos lokala motorsågshandlaren/verkstan. Dom får ofta in skurna maskiner som ägaren inte vill kosta på. Dessa sparas som reservdelsobjekt.
Ni anar nog vad t.ex. en rejäl bullpåse kan resultera i... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 11:07
av Pierre
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
igmab skrev:Lite olika bromsningar som vi gjort.
Effekterna är mätta på hjulet.
Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
Sachs 60cc (portad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
- 7,4hk (går riktigt bra
/Martin
Borde bli bättre flås i motorn med 32mm krök <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 11:22
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Matte skrev:För den som vill labba med en motersågsförgasare kan jag rekommendera ett besök hos lokala motorsågshandlaren/verkstan. Dom får ofta in skurna maskiner som ägaren inte vill kosta på. Dessa sparas som reservdelsobjekt.
Ni anar nog vad t.ex. en rejäl bullpåse kan resultera i...
Många motorsågsverkstäder byter förgasarna istället för att rengöra när det är problem med dom. Det är såpass svårt att få rent de små kanalerna som finns i dessa förgasare och man vet inte om det verkligen blivit rent förrän motorsågen sitter ihop igen och kan provköras. När arbetskostnad och risk att det inte blir bra tas med i beräkningen är det faktiskt inte en särskilt dålig affär att byta förgasaren direkt, dom brukar inte kosta så många hundralappar...
Moppetokstollar kan däremot sitta hemma i garaget och peta, pilla och blåsa för att få rent en förgasare utan att det kostar en prydlig bunt hundralappar per timme, får man såna utbytta förgasarna för en symbolisk summa kan det ju ändå vara en bra affär att lägga lite jobb för att få liv i några förgasare, och eventuellt få skrota några andra för att det är omöjligt att få dom att fungera.
Själv föredrar jag klassiska trottelförgasare, men gratis är ju alltid gott... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 12:01
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är nog många som har haft den listiga idén att blåsa rent en membranförgasare med tryckluften, för att sedan upptäcka att den inte vill funka nå bra efter det.....
Membranen är lite känsliga

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 13:33
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men har inte motor/röjsågar rätt små förgasare? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 13:33
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Membranen är lite känsliga

Men inte så dyra , nån 100lapp för repsats med membran och packningar
sen funkar dom igen <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 13:47
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men om man inte vet om att membranen lätt tar skada så kan det nog leda till några gråa hår i felsökningen.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 okt 2011, 15:04
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det nå mer ställe att köpa röjsågs förgasare än Radne? <!-- </EdIndex> --></div>