Apollo 1956, som var min första moped som 14åring.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten update :

Har börjat snacka med farsan om att blästra ramen och pulverlacka (svart), tanken och framskärm, samt bakskärm ska lackas om i samma grållegrå som dom redan är, men varför inte göra det ordentligt om man ändå håller på. Dock står detta projekt åt sidan, då fs1an får ta all tid just nu.

Och jag jagar fortfarande delar till denna gamla moppe, dock inga motorkåpor utan bara sånt som e kul o ha. Mvh Gabbe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pulverlack e inte dumt. du kan nog å den grå kullören me som pulverlack, antar du sett mitt pulverlackade objekt. ja tycker de blir fint. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:pulverlack e inte dumt. du kan nog å den grå kullören me som pulverlack, antar du sett mitt pulverlackade objekt. ja tycker de blir fint.
Ja, ditt blev fint.

Hmm, får se om jag kan lösa det. :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de som pulerlackar här i stan kan lacka i ganska många kulörer bara man har RAL nummer. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt, denna moppen ska jag komplettera med det jag behöver innan jag börjar renovera den, samt fs1an ska bli åkbar innan jag grejjar nått. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ram, gaffel, sving, och verktygslåda med mera - pulverlackat. mesta kromet tillputsat, och farsan som fyllde år igår blev glad över den, sa att jag ska pussla ihop den körklar åt han :) mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Re: Apollo 1956, som var min första moped som 14åring.

Inlägg av Neifelheim »

Bild

vad säger man? var sak har sin tid...hade turen o ramla över en bra motor, en skapligt avgas, o lite annat som kan komplettera denna gamling....det har tagit sin tid o få denna på fötter, eller hjul, men vafan, snart farsa, och kommande flytt samt lite extra dollars, ja, då får man spendera lite tid med pärlan.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Bild

tidsenliga pedalarmar och gummin, även om gummit sprucket så får dom funka tills jag orkar fixa nytt
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Bild

tidsenliga pedalarmar och gummin, även om gummit sprucket så får dom funka tills jag orkar fixa nytt

Bild

torrsprickor bryr jag mig inte om, men när de ser ut så här så är de bäst o byta.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ja, det där är nog gränsfallet. Jag åker gärna på gamla däck, vid så där max 30-40 tror jag det är lugnt.
Skriv svar