<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ut i morgon igen och försöka få den startad samt ändra färg på den också. Den måste nog det... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog vad vi hade i gömmorna
såhär ser våran värmekanon ut... fungerar perfekt, tar lite tid innan värmen kommer, men den kommer.
bruunt, och svart. den vita färgen hade frysit sönder tyvärr
nu såg bilden skit dålig ut, bara för jag hade bråttom hem då min skjuts hade panik över en så kallad snöstorm skulle komma. än så länge har det bara snöat 15 minuter idag och det va mitt på dagen...
och tills sist en bild på garage grannarnas åbäken.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->willysen är nog mer raritet än bussen. det är en 60a folka buss som stått utanför gnesta för länge. agerat skolbuss en gång i tiden och innan det cruisa den förmodligen runt på en militärflygplats, exempel F11 i nyköping. willysen har genomgått sjukt renovering och bytt motor från om jag minns rätt rak 6a, till en b23, lika många hästar men lite fler fördelar när man renoverar ( själva operationen av plåt var redan gjord då nuvarande ägare köpte den). nuvarande ägare av willysen köpte den som 16 åring i halv klart skick och har sedan dess plockat ihop allt själv, inklusive lackan den själv och hittat rätt däck. den for ihop i en jävlas fart förra året då han väntade barn coh barn + hobby = funkar ej.
men som sagt, en av få i sverige. bussen därimot, typ 2an var helt upprötten från midjehöjd och neråt, tyvärr. men har idag fått nytt golv, nya bärande armar och allt. och ägaren har gjort allt plåt jobb själv. nu fattas bara sidorna. vilket kommer ta några år till då han jobbar i norge och verkar få ett riktigt shysst erbjudande som sträcker sig 2 år till
för övrigt står det en massa roliga tillbehör från militären i garaget då han med willysen har lite museum kontakter, bland annat fälltank och ett insug till en viggen i garaget. och sjukt mycket små grejer i titan. kan ju erkänna att några saker även på min moppe är från tunnan och några andra från någon viggen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice som f-n Å som du skrev i tråden för mitt Mustangbygge använder vi snarlika motorer! Finns ju mycket trevliga köpeprylar till dom motorerna åxå <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu använder jag en z50 motor, vilket är tvåväxlade manuell! Samma fästen och cylinder som maxi motorn. Sitter just nu en 70cc och det rör sig <!-- </EdIndex> --></div>