Pops Cruch 2000

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen 1203, långt ifrån. Inte alls lika cool.

Bild

Resultat idag på två timmar intensivt arbete <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ut i morgon igen och försöka få den startad samt ändra färg på den också. Den måste nog det... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fräsigt! thumb_up Blev själv sugen på att piffa till min cr2000 men det lär väl hända år 2020. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fränt! Vad blir det för färg på den? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog vad vi hade i gömmorna :)

Bild
såhär ser våran värmekanon ut... fungerar perfekt, tar lite tid innan värmen kommer, men den kommer.

Bild
bruunt, och svart. den vita färgen hade frysit sönder tyvärr

Bild
nu såg bilden skit dålig ut, bara för jag hade bråttom hem då min skjuts hade panik över en så kallad snöstorm skulle komma. än så länge har det bara snöat 15 minuter idag och det va mitt på dagen...

och tills sist en bild på garage grannarnas åbäken.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev: och tills sist en bild på garage grannarnas åbäken.

Bild
Willys Jeep Station Wagon är väll inte ett åbäke utan en raritet :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åh vad jag gillar motorbyten! slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->willys...? där står ju en riktig raritet där....är bussen under renovering? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->willysen är nog mer raritet än bussen. det är en 60a folka buss som stått utanför gnesta för länge. agerat skolbuss en gång i tiden och innan det cruisa den förmodligen runt på en militärflygplats, exempel F11 i nyköping. willysen har genomgått sjukt renovering och bytt motor från om jag minns rätt rak 6a, till en b23, lika många hästar men lite fler fördelar när man renoverar ( själva operationen av plåt var redan gjord då nuvarande ägare köpte den). nuvarande ägare av willysen köpte den som 16 åring i halv klart skick och har sedan dess plockat ihop allt själv, inklusive lackan den själv och hittat rätt däck. den for ihop i en jävlas fart förra året då han väntade barn coh barn + hobby = funkar ej.

men som sagt, en av få i sverige. bussen därimot, typ 2an var helt upprötten från midjehöjd och neråt, tyvärr. men har idag fått nytt golv, nya bärande armar och allt. och ägaren har gjort allt plåt jobb själv. nu fattas bara sidorna. vilket kommer ta några år till då han jobbar i norge och verkar få ett riktigt shysst erbjudande som sträcker sig 2 år till

för övrigt står det en massa roliga tillbehör från militären i garaget då han med willysen har lite museum kontakter, bland annat fälltank och ett insug till en viggen i garaget. och sjukt mycket små grejer i titan. kan ju erkänna att några saker även på min moppe är från tunnan och några andra från någon viggen. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kör ni blåslampan på du Pop? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fotogen. Vissa dagar luktar man skit, då har det slabbats med fotogen <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

sådär, körbar.

fick slut på brun färg, så fick bli svart benskydd, tyvärr...

Bild

Bild

Bild
och efter en provtur hem, 2 mil på vad kan tro är motortrafikled/motorväg som bilarna där kör. som alltid, inklusive idag. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser klart spännande ut, pop.
Vore kul om du kunde lägga ut en filmsnutt så småningom. <!-- </EdIndex> --></div>
ZEb

Inlägg av ZEb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice som f-n :wink: Å som du skrev i tråden för mitt Mustangbygge använder vi snarlika motorer! Finns ju mycket trevliga köpeprylar till dom motorerna åxå :) <!-- </EdIndex> --></div>
Mustang "Mean´n´green" custom
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu använder jag en z50 motor, vilket är tvåväxlade manuell! Samma fästen och cylinder som maxi motorn. Sitter just nu en 70cc och det rör sig <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar